Suksess

Oh lord :eek::rolleyes: mannen har tvillinger i familien, så sjansen er jo der. Men håper ikke det, har to barn fra før jeg så :nailbiting::D hihi :D
Er to egget som er arvelig, så tror ikke det har noe å si siden det er ivf :)
Ja.. Vi venter nr 3 og 4 nå.. Skulle bare bruke opp eggene på frys /håpte på en bonus :bag::hilarious:

Oh lord :eek::rolleyes: mannen har tvillinger i familien, så sjansen er jo der. Men håper ikke det, har to barn fra før jeg så :nailbiting::D hihi :D

Er nok ikke pga. arv. Det mediet embryoet ligger i kan øke sjansen noe for celledeling. :) Altså eneggede tvillinger.

Alternativ to med tvillinger ved innsett av ett embryo er toeggede tvillinger. Da har man fryseforsøk i naturlig syklus, og lot være å bruke prevensjon før eggløsning. ;)

Jeg mistet flere ganger da vi prøvde på førstemann på egenhånd. Da vi fikk hjelp så fikk vi sønnen vår etter #1 IVF. Søskenforsøk krevde 4 innsett (to fryseforsøk og to ferskforsøk) før positiv test, men nå er jeg 32 uker på vei. :) Så jeg har aldri opplevd abort etter assistert befruktning. (Jeg har fått prednisolon alle forsøkene pga. abortene før da, så jeg lurer på om det har hjulpet.)

Jeg ble gravid på første ivf og har ikke mistet enda (15 uker nå). Tror ikke det skal være noe større risiko for å miste ved ivf/ICSI enn ved vanlig befruktning pga metoden. Men det er nok noen flere likevel, blant annet fordi snittalderen for de som trenger hjelp er høyere, og noen for eksempel kan være henvist til ivf som følge av tidligere aborter og er en en risikogruppe. De det går bra med er også litt raskere inn og ut av forumet og sånn sett mer usynlige. Mest sannsynlig går det bra :Heartred

Jeg ble gravid på første ivf og har ikke mistet enda (15 uker nå). Tror ikke det skal være noe større risiko for å miste ved ivf/ICSI enn ved vanlig befruktning pga metoden. Men det er nok noen flere likevel, blant annet fordi snittalderen for de som trenger hjelp er høyere, og noen for eksempel kan være henvist til ivf som følge av tidligere aborter og er en en risikogruppe. De det går bra med er også litt raskere inn og ut av forumet og sånn sett mer usynlige. Mest sannsynlig går det bra :Heartred

Gode poeng :) Jeg selv har jo aldri hatt noen problem ift fertilitet (bortsett fra den ene gangen jeg mista). Jeg er av den typen som "blir gravid bare noen ser på henne", mens mannen minimalt med spermier. Så oddsen er med meg får jeg håpe :)
Gratulerer :D

Gode poeng :) Jeg selv har jo aldri hatt noen problem ift fertilitet (bortsett fra den ene gangen jeg mista). Jeg er av den typen som "blir gravid bare noen ser på henne", mens mannen har minimalt med spermier. (Jeg har to barn fra før, med annen mann) Så oddsen er med meg får jeg håpe :)
Gratulerer :D

Jeg mistet flere ganger da vi prøvde på førstemann på egenhånd. Da vi fikk hjelp så fikk vi sønnen vår etter #1 IVF. Søskenforsøk krevde 4 innsett (to fryseforsøk og to ferskforsøk) før positiv test, men nå er jeg 32 uker på vei. :) Så jeg har aldri opplevd abort etter assistert befruktning. (Jeg har fått prednisolon alle forsøkene pga. abortene før da, så jeg lurer på om det har hjulpet.)

Så bra det funka når dere fikk hjelp :D Oppløftende lesing :) Og gratulerer:D

Med nr én lykkes vi på første IVF-forsøk, og hun er tre år nå! Mer suksess enn som så blir det vel ikke, bortsett fra hjemmelaget da. :joyful:

Søskenforsøk er en annen historie, men der er problemet vårt foreløpig bare negative tester og ikke at vi har mistet. Kjenner også litt mer på frykten for det etter å ha lest om alt mine medsøstre her inne må gjennom. :Heartred

Tenker litt sånn at dette forumet er et trygt sted hvor det er naturlig å dele disse tapene, mens «der ute» er ikke en SA noe man nødvendigvis hører om med mindre det gjelder nære venner. Så det er ikke så rart at det kan bli en litt overveldende mengde av av vonde historier her inne til tider.

Godt initiativ å løfte frem historiene med litt mindre motbakke - det er jo mange av dem også heldigvis!

Det er litt rart det der.. Vi ble gravide naturlig etter 15 pper med pergo, men søsken får vi ikke til. Hatt 3 innsett nå, et negativt og to aborter. Hadde aldri opplevd abort før nå, så skulle tro jeg var to personer..

Back
Topp