Sukkervann...

friele

Elsker forumet
Hva synes dere om å gi den lille sukkervann???  På sykehuset ville de ikke gi det for magen,men det gjorde vi i natt,og det funka tror jeg...  Hvorfor skal en ikke bruke det? Det står jo i alle bøker at det hjelper,men sykehuset ville ikke.....[&:]
Hun fikk en t-skje,og hun roa seg litt etter litt....Jeg kommer hvertfall til å gjøre alt uansett hva det er så min skatt ikke har det vondt.......

Når vi var og tok føllings testen så ga dei hun sukkervann før dei stakk hun,og det var på sykehuset. Eg gir hun sukkervann hvis hun har vondt i magen sin[:)]

ORIGINAL: el_moniq

Men hvordan gir dere evnt sukkervann? på sykehuset fikk han fra sprøyte.. og hvordan er blandeforholdet? i tilfelle han slår seg helt vrang en natt.. Vi har foreløpig ikke hatt noe behov for det..

Jeg kjøpte meg en sprøyte på apoteket som rommer 20 ml,den er kjempe fin..Jeg kokte opp(eller i mikoren) en dl vann,og rørte ut en spiseskje med sukker...Så avkjølte jeg det i vasken,hadde sukkervannet i en liet skål og hadde kaldt vann i vasken slik at det ble lunkent.Ta en t-skje oppi sprøyta(eller bare bruk t-skje)  Og sprøyt det litt seint i munnen....  
Det skal ha virkning etter 5-10 min....  Resten av sukkervannet kan stå i kjøleskap i ett døgn.....[;)]

Glemte å si at en kan gjenta behandlingen 4 ganger daglig,men jeg kommer nok til å bare gi når hun har smerte i magen og gi en t-skje med ett par timers mellomrom......

Var på nyfødt-avdelingen i 2 uker med lille Nora.
(hun var premtur)
Her tar de jo daglig prøver av mange barn, og gjør andre ubehagelige ting
med dem. Og de brukte ALLTID sukkervann til barna!
Hørte skjelden /aldri babyer gråte pga smertefulle ting!

Oppskriften jeg fikk da jeg spurte,
var 4 spiseskjeer sukker, på 1 liter vann.
De "la" vannet i munnen på babyene med små sprøyter,
og gav dem også smokk.....
(stikk i strid med hva barselavdelingen anbefaler![:D])

Jeg hadde store problemer med ammingen på sykehuset, og da jordmödrene og barnepleierne skulle hjelpe meg å legge han til brystet, så ga de han litt sukkervann med en liten spröyte, og med en gang han fikk dette, tok han brystet med en gang. Fikk beskjed om at man kokte opp 1 dl vann og 2 ss sukker, og avkjölte dette til kroppstemperatur. Han hadde store problemer med magen til å begynne med, og med en gang han fikk sukkervann (en liten sprut av en spröyte), så hörte vi magen hans begynte å jobbe. Jeg var redd for at han skulle bli avhengig av å få sukkervann for å ta brystet, men no har vi ikke gitt han det på en uke. Hvis det er noe du föler kan hjelpe, så gjör det du föler er riktig. Lykke til [;)]

Celine lå litt på intensiven.. Måtte ta masse prøver. Å de brukte sukkervann hele tiden på henne. De både drypte det i munnen og tok det på sutten. De brukte det også som hjelpemiddel for å prøve å få henne til å ta puppen. Så det ble flittig brukt der hvertfall.

Hun har mye magevondt på kveldene, så jeg tenkte jeg skulle koke opp litt idag å prøve å se om det hjelper til kvelden.

Nå har jeg brukt sukkervann i går natt en gang og to ganger i natt og hun har hverfall sovet....Ikke så mye grining som hun pleier.Så det virker hvertfall....[:D]Jeg synes ikke det gjør noe å bruke slike hjelpe midler hvis det hjelper på mage smertene hennes......

prøvde med sukkervann igår også, ga 20 ml 2 ganger...han skrek mye mindre, og det virker som det hjalp litt. Skal se set ann ikveld, kansje "kolikken" har gitt seg nå..*ber til gudene*[8D]

ORIGINAL: sasha

prøvde med sukkervann igår også, ga 20 ml 2 ganger...han skrek mye mindre, og det virker som det hjalp litt. Skal se set ann ikveld, kansje "kolikken" har gitt seg nå..*ber til gudene*[8D]

Uff ja det tar på med kolikk....Jeg føler Enya har blitt bedre siden i går,vi var til osteopat med henne og hun fikk sukkervann to ganger i natt,så det gikk bedre enn de andre dagene[:)]

Back
Topp