SUKKERVANN til babyer som IKKE vil sovne, det FUNKER:D

Irenemor

Betatt av forumet
oppskrift:
1 dl kokt vann
1 spiskje sukker.
Avkjøl og gi med ml-sprøyte, skje, eller beger:)
skal kun ha bittelitt, rundt 2-3ml- pleierå hjlpe her. Gi det mens babyen ligger i senga, for det virker raskt:) De sovner fort av det.
Nå har jeg ei snill prinsesse som er enkel å legge, men noen ganger opplever vi at hun er litt overtrøtt, og når det blir helt umilig å få henne til å sove, så får henne sukkervann, også smukken rett inn etterpå. da sovner hun som regel. Av og til må jeg inn å gi litt til:)
Ikke noe farlig å gi sukkervann. de gir det som smertelindring/beroligende til barn på sykehus. De har heller ikke tenner enda som det kan bli hull i:)

Om dette ikke virker for alle, så håper jeg det virker for noen. For jeg vet hvor SLITSOMT det er at ungen ikke får sove, slet mye med han første:S

ORIGINAL: Stoce

trodde ikke man skulle gi sukkervann såfremt ikke ungen har vondt.. ?[8|]

Joda, heslesøster har til og med sagt det går greit. Men klart, man kan ikke gjøre dette hver dag. Men kanskje som en del av veien til ett bedre søvnmønster, at ungene slipper å bli så overtrøtte. For jo mer overtrøtt ungen blir, jo verre blir det.

Tror nok de som sliter kjempemasse med en baby som nesten ikke sover, bør prøve dette. For det skader ikke ungen i det hele tatt. Da hadde de aldri kunnet gitt det på sykehus heller:)
verdt ett forsøk og er heeelt ufarlig:D

ORIGINAL: Stoce

trodde ikke man skulle gi sukkervann såfremt ikke ungen har vondt.. ?[8|]

kan være magevondt barna har når de sover så uregelmessig..
vi voksne kan tolke det som at de bare er overtrøtt o.l.

Vi skal prøve inatt[:D] han hadde god effekt av det på intensiven..

Snuppisen min har fått mye sukkervann. Pga magevondt og fordi hun ikke klarer å sove. De sa på sykehuset at jeg måtte bare gi henne det, og at det ikke var farlig. Hun fikk jo en del når vi lå på barsel også så.

************'
Her funka det ikke i dag!!!  Enda hun fikk 15ml.
Det var hakket før jeg hoppa ut av vinduet  [&:] Så jeg skrudde av babycallen og ba sambo overta. For snuppa merka nok at jeg ble irritert. Men så hadde hun hyla i en time også, så jeg var sliiiiten.

Har gitt sukkervann når lillebror har vert i "vil-ikke"-humør. Vil ikke sove, spise pupp, ligge i ro, bli lekt med, bli bært. Rett og slett overtrøtt og kranglete. Litt sukkervann, så har han funnet roen, og når kroppen slapper av sovner man myyye raskere.  [:)]

Småen fikk mye sukkervann på sykehuset

hmm.. må prøves neste gang han ikke vil sove og ingenting annet fungerer.

sliter noen ganger VELDIG med å få lillegutt til å sove på dagtid.. bruker en hel evighet for å få han til å sove på dagtid.
han ligger noen ganger å skriker i en hel evighet mens vi går tur.. (har begynt å gå tur 2 ganger om dagen for han sovner ikke inne)
kjempe lett på kveldstid. da kan vi bare legge han i seng. snakk om kontraster! [&:]

men trodde sukker hadde motsatt effekt jeg... å bli hyper liksom...[8|]

No har jeg prøvd med sukkervann her.. Uff, lillemann hylskriker ennå.. ennå han har fått masse sukkervann. kansje 20 ml... eller er det lite?..

her har han vært våken siden halv 4 i ettermiddag, å kansje sovet en liten halv time i i ste.. før han begynte å skrike igjen.. vet rett å slett ike hvor jeg skal gjøre av meg.. mannen er oppe nå å styrer med han[&:]

ORIGINAL: havet

No har jeg prøvd med sukkervann her.. Uff, lillemann hylskriker ennå.. ennå han har fått masse sukkervann. kansje 20 ml... eller er det lite?..

her har han vært våken siden halv 4 i ettermiddag, å kansje sovet en liten halv time i i ste.. før han begynte å skrike igjen.. vet rett å slett ike hvor jeg skal gjøre av meg.. mannen er oppe nå å styrer med han[&:]

Uff da, har han vondt i magen? Stakkars liten. Og dere! Har det vært sånn lenge?

sykehuset blander de 1 dl med 3 skjeer sukker.. prøv med sterkere hvis det ikke har ønsket effekt med 1 tskje

ORIGINAL: havet

20 ml er altfor mye. Prøv mellom 1-4 ml. Mens han ligger i seng. For mye blir han kvalm og hyper av:D

Back
Topp