Sukkertest

Pouri

Betatt av forumet
Skal ta en sukkertest i morgen, men jeg fik ikke noen instrukser av legen... Man skal faste fra midnatt dagen før eller?
 
Skal ta en sukkertest i morgen, men jeg fik ikke noen instrukser av legen... Man skal faste fra midnatt dagen før eller?

Faste fra midnatt:)
 
Lykke til! Skal også inn og drikke sukkerskvipet i morgen.... For 3 gang nå! Urk.......
 
Samme her, ny runde med glukosebelastning i morra. Blir min andre, og forhåpentligvis siste gang! Lykke til, krysser fingrene for oss alle :)
 
Sniker fra august, er det fordi dere har fått påvist svangerskap diabetes? Eller bare vanlig test fordi det ligger grunnlag for det?:)
 
Masser av lykke til:) du faster fra midnatt,jeg har drukket vann på morgen alle gangene jeg har tatt.Hjalp litt så jeg ikke ble så megakvalm etterpå
 
Sniker fra august, er det fordi dere har fått påvist svangerskap diabetes? Eller bare vanlig test fordi det ligger grunnlag for det?:)

Dersom man han nær familie, som foreldre med diabetes type 1 eller for høy bmi, påvist sukker i urin blant annet så skal man ta sukker belastning:)
 
Dersom man han nær familie, som foreldre med diabetes type 1 eller for høy bmi, påvist sukker i urin blant annet så skal man ta sukker belastning:)

Ja, jeg har tatt den og fikk påvist diabetes, skal på oppfølgning på sykehuset i morgen. Men lurer på hvorfor noen har tatt den flere ganger, jeg tok den bare en gang så lurer på om jeg må ta den flere ganger siden det rr påvist :)
 
Sniker fra august, er det fordi dere har fått påvist svangerskap diabetes? Eller bare vanlig test fordi det ligger grunnlag for det?:)
Etter ultralyd har de estimert babyen til å bli veldig stor, ca 4500 gr, derfor vil de bare være sikre på at det ikke er svangerskapsdiabetes!
 
Usj da er det bare å stålsette seg... Tar med en bok og håper på det beste for oss alle!
 
Skal ta en sukkertest i morgen, men jeg fik ikke noen instrukser av legen... Man skal faste fra midnatt dagen før eller?
Kan være lurt å ta med matpakke så du får i deg noe straks ventetiden og prøvetaking er over
 
Ja, jeg har tatt den og fikk påvist diabetes, skal på oppfølgning på sykehuset i morgen. Men lurer på hvorfor noen har tatt den flere ganger, jeg tok den bare en gang så lurer på om jeg må ta den flere ganger siden det rr påvist :)


Jeg har tatt den fler ganger for jeg har flere svangerskap.Har heller ikke slått ut på første test så tok ny etter åtte uker:)
Har du fått det påvist tar du den ikke flere ganger før evt etter svangerskapet
 
Sniker fra august, er det fordi dere har fått påvist svangerskap diabetes? Eller bare vanlig test fordi det ligger grunnlag for det?:)

Mamma har diabetes type 2, og kusina mi fikk det med begge sine svangerskap, derfor ønsket jordmor at jeg fikk det sjekket. Er ikke overvektig og ganske aktiv, men første testen viste høye verdier innenfor normalen, derfor ønsket legen at je sjekket på nytt nå i uke 31. Håper det ikke er forhøyet verdier nå!! Klarer ikke nåler og blod...
 
Da er første blodprøve tatt, og sukkerskvipet drukket! Grøss!!
 
Åh fy fader, dette var ikke kult... 1 time og 45 min to go. Jeg kommer til å krepere.. Ugh...
 
Jeg har bare tatt den en gang. Virker som det er veldig ulik praksis rundt omkring!

Lykke til, til dere som er inne nå:)
 
Åh fy fader, dette var ikke kult... 1 time og 45 min to go. Jeg kommer til å krepere.. Ugh...

Har nedtelling på mobilen selv! Blir kvalm og uggen av hele greia! Her prøver jeg å holde meg unna sukker, for så å få en "overdose" uten frokost i kroppen en gang!!!!!!

Å krepere er forresten ikke et alternativ! He-he! Lykke til!
 
Back
Topp