Sukkerstreik

Til lunsj så har jeg faktisk spist en halv boks med cottage cheese, oppskåtet eple (1 stk), toppet med kanel og hakkede mandler i en bolle! Skikkelig godt og metter lenge! Det er ihvertfall ikke mye sukker i cottage cheese så jeg ville tro man er innafor, og hvis det er som du sier at nøtter kan hjelpe til med å holde blodsukkeret nede er jo det en bonus !! ;) cottage c inneholder masse proteiner!! Det er jo gull!!
Cottage cheese med eple og kanel er verkeleg nam! Trur kanskje det vert lunsjen min i mårra...:D

Skjønner ingenting, er det noe som gjør at man får mer sukker-sug når man er gravid? Jeg er helt omvendt nå når jeg er gravid enn ellers. Vanligvis spiser jeg nesten aldri sukker og klarer fint å holde meg unna fristelser, men nå er det omtrent umulig! Hvor har viljestyrken tatt veien? Det burde jo være omvendt....:(

Skjønner ingenting, er det noe som gjør at man får mer sukker-sug når man er gravid? Jeg er helt omvendt nå når jeg er gravid enn ellers. Vanligvis spiser jeg nesten aldri sukker og klarer fint å holde meg unna fristelser, men nå er det omtrent umulig! Hvor har viljestyrken tatt veien? Det burde jo være omvendt....:(
Eg har det på akkurat samme måte. Var super lett å stå i mot sukker før svangerskapet men nett no er eg sinnsykt svak for sukker. Så glad for at mannen fortsatt holder seg unna godteri for då slepp eg å bli frista av at det ligg i skapet allefall.

Hei alle som skal unngå mat med sukker! Denne artikkelen er veldig lett å lese og gjør det litt lettere å forstå hvorfor blodsukkeret stiger når man spiser enkelte ting! Men ser at m&m's med peanøtter er innafor i forhold til lista? Det virker jo litt rart! Eller hur? Hvis dette stemmer blir jeg glad for jeg elsker m&m's!!!! :)

http://www.kk.no/livsstil/maten-som-er-bra-blodsukkeret-25666
Det er fordi m sjokolade består av nøtter med et "lite" sjokoladetrekk. Når du spiser fett og proteiner sammen med karbohydrater, demper det også blodsukkerstigningen litt. Altså du skal spise en del m sjokolade for å få i deg like mye ren sjokolade som du ville gjort om du tok en stratos i stedet. Men det er like kaloririkt da, så du bør ikke spise for mye av det uansett.

Og det med søtsug i svangerskapet tror jeg også er noe instinkt. Litt på samme måte som hjernen vår er programmert til å søke raske karbohydrater og fett når vi er veldig sultne (samt spise for fort). Kroppen vet ikke at vi har god tilgang på mat gjennom hele ammeperioden, så den søker sukker og fett for at vi skal ha et godt lager å ta av til vi skal amme. Og det er ikke så rart heller, for amming er veldig energikrevende.

Jeg var såååå flink på lørdag! spiste ingenting usunt, og koste meg med Vanilje kesam og frukt som snop, mens barna fikk lørdags snacks... :) I går var litt værre... For var på basar , og mannen hadde kjøpt Solo og sjokoladekake stykke til meg.. Klarte lenge la d ligge, men gikk ikke i lengedn når d lå rett forran meg :P MEN spiste bare en liten bit av kaka , resten tok mannen.. Og halve soloen... :)

Back
Topp