sukkerfri bursdag!

Laget horn fyllt med pizzafyll, masse oppskjært frukt (vannmelon, ananas, epler, honningmelon, fersken)
Også laget jeg sjokoladekake uten sukker i[:D][:D] Også fikk de paprikaskruer å knaske på[;)]

ORIGINAL: cecci85/Med2gull

seriøst??? blir helt gal av at folk er så anti skukker jeg,tror ikke det er så sundt å kutte alt sukker altså,hva skjer når ungene plutselig får sukker av noen å dere ikke vet om det,så er ikke kroppen noe vandt med sukker..... ??

gylden middelvei sier jeg....

seriøst??? blir helt gal av at folk er så anti skukker jeg,tror ikke det er så sundt å kutte alt sukker altså,hva skjer når ungene plutselig får sukker av noen å dere ikke vet om det,så er ikke kroppen noe vandt med sukker..... ??

sign. Er det selskap så er det selskap. Da må en få unne seg litt sukker...[;)]

Jeg må også si meg enig i at det blir litt for mye anti-sukker-hysteri når en ikkje kan unne barna litt sukker i bursdagen sinn.. men men bare min mening det da.. [;)]

juice gele(hjemmelagt) med frukt inni, frukt spyd.

litt vanilije saus om enn skal trø til litt[:)]

saltet mat. pølsei lompe er vel favoritt hos de fleste pizza i en eller annen for ( vet ikke alder  på barna  men..) kanskje de kan lage pizza selv på sånn pita brød ? pasta blir vel grisete[8|]

Enig!

ORIGINAL: Junemamma

Jeg må også si meg enig i at det blir litt for mye anti-sukker-hysteri når en ikkje kan unne barna litt sukker i bursdagen sinn.. men men bare min mening det da.. [;)]

Sign.

da blir du gal av det - og så holder vi andre oss til sukkerfritt når VI arrangerer.. det er jo ørti andre selskaper MED sukker.. og DER har du den gyldne middelveien... dessuten går det omtrent ikke an å kutte ut sukker fra alt, for det er sukker i nesten all mat, tilog med i kaviar er det sukker... det er jo også en gylden middelvei...

fruktsalat er jo kjempegodt, og i barnehagen hos tobias serverer de fruktspyd stukket ned i en oppnedmelon - så det ser ut som et piggsvin [:D]

Vi har veldig lite sukker i kosten til vårt barn, men ikke hysteriske! Plutselig er prim fy siden det er sukker i det og yoghurt ikke lov! Det blir litt drøyt synes jeg...
Men over til spørsmålet ditt:
Men du kan jo lage boller meg honning i steden for sukker, det er suksess her ihvertfall[:)]
Smoothie is! Eller bare smoothie! Frukt spyd! Eller frukt salat!
Muffins med banan! Blir ofte godt selv om man dropper sukker[:)]

Takker for tips og oppskrifter!

Til dere andre som digger sukker,  jeg vil selvsagt ikke gi min 1 åring brus, kaker osv full i sukker! Eh? Hvem gjør det i år 2008?
Trenger ikke snop & sukker før de er store nok til å be om det selv!
Og i tillegg synes min 1 åring at frukt er helt topp! Heller en frisk melon enn en mektig kake!
Nei, kaker hører 80 tallets bursdagsfeiringer til!
(hehe, liker å provosere!)

ORIGINAL: squeeky

Til dere andre som digger sukker,  jeg vil selvsagt ikke gi min 1 åring brus, kaker osv full i sukker! Eh? Hvem gjør det i år 2008?
Og i tillegg synes min 1 åring at frukt er helt topp! Heller en frisk melon enn en mektig kake!

det er ikke snakk om å digge sukker,men å leve normalt!!

1 åringer trenger ikke sukker, de får nok sukker i frukt (fruktsukker) og litt sukker her og der (som i prim og andre "sunne" matvarer).

I dag er hele samfunnet bygget på at for å kose seg må en ha sukkerholdig, usunn mat. Kjeks på tur, kake i selskap, bolle på kafe, snop hos besteforeldre osv osv

ORIGINAL: gira

Laget horn fyllt med pizzafyll, masse oppskjært frukt (vannmelon, ananas, epler, honningmelon, fersken)
Også laget jeg sjokoladekake uten sukker i[:D][:D] Også fikk de paprikaskruer å knaske på[;)]

Vil bare poengtere at jeg laget dette til bhg-bursdagen vi hadde hjemme, og fordi en gutt på Noah sin avd IKKE tåler sukker. Da laget jeg det likt for alle, dvs uten sukker! No problemo[:D][:D][:D]

Familiebursdagen hadde vi kaker med sukker i[;)]

det er ikke snakk om å digge sukker,men å leve normalt!!

1 åringer trenger ikke sukker, de får nok sukker i frukt (fruktsukker) og litt sukker her og der (som i prim og andre "sunne" matvarer).

I dag er hele samfunnet bygget på at for å kose seg må en ha sukkerholdig, usunn mat. Kjeks på tur, kake i selskap, bolle på kafe, snop hos besteforeldre osv osv

Jeg er enig i at det er slik at man ofte skal "toppe" de hyggelige stundene med noe godt å spise. Eller at man skal spise mens man ser på tv... etc etc.
Eller at når det er ferie, da er ferie.... det ensbetydende med få måltider - og mye "tjafs" utenom - noe jeg heller ikke tror er bra..
Jeg tror det er veldig lett å dømme den ene og andre gruppen her.
"De som får smake på kake, brus, godteri som små blir overvektige og får Diabetes2 som 4-åringer"
"De som ALDRI får smake, kommer til å gå heeeelt bananas den dagen de får smake. Da spiser de sikkert smågodt for 400 kr på 10 min"

Jeg tror ikke man kan forutsi hvordan vaner barna får basert på om man velger å skjerme dem - eller la dem få noe tilgang.
Det jeg derimot tror - er at foreldrenes omgang med kost/godis og mosjon har STOR innvirkning på barnet.
Jeg synes hvertfall det er en veldig motiverende tanke... Min datter har en helt REN kropp - og jeg ønsker å tilføre den det beste. Men; vi velger måtehold - og sunne hverdager.

Back
Topp