sukkerfri brus

Alvepike

Elsker forumet
Hva er det som gjør at man legger på seg like mye av sukkerfri brus som vanlig brus??

hæ? gjør man det?

Er noe jeg har hørt hvertfall [8D]

Det øker sukkerhungeren.

Nei man legger ikke på seg av lett brus, men de sier man kan få større behov for søtsaker av det.. så altså at man blir mer fysen av det. Fordi man får ett sånt falsk sukkerinntak, og kroppen vil bare ha mer.

Er noe med at siden det er så mye kunstig søstdtoff i lightbrusen at man får økt lyst på søte ting.. Tror jeg. Men stemmer ikke med meg iallefall, og ikke med andre jeg kjenner.

Kjenner flere som har rast ned i vekt bare til og bytta over til light-brus.. Som f.eks ste-svogeren min, byttet ut cola med cola zero på en mnd, ned 5 kg !

Man legger ikke på seg av noe som inneholder 0 kcalorier. MEN kroppen hungrer etter søtt. 

Men hvist man ikke spiser søtt , da burde det ikke gjøre slik at man blir tyngre.?!?!?
Jeg har hvertfall ikke merket at jeg fikk mer lyst på søtt, tvert imot, jeg fikk tilfredsstilt behovet[8D]

kroppen gjør om de kunstige søtstoffene i brusen til vanlig sukkerstoffer i kroppen, men det er jo ikke like mye som i sukkerbrus da. men i snitt får man også økt hunger etter søte ting, og spiser i snitt mer av annen mat om man bruker mange lightprodukter, særlig brus.

ORIGINAL: Skravlemor

kroppen gjør om de kunstige søtstoffene i brusen til vanlig sukkerstoffer i kroppen, men det er jo ikke like mye som i sukkerbrus da. men i snitt får man også økt hunger etter søte ting, og spiser i snitt mer av annen mat om man bruker mange lightprodukter, særlig brus.

Dette er bare spekulasjoner, intet bevist. Og at de lærde strides er mildt sagt. Leste nettopp forskning fra diabetesforeningen(?) at dette er bare svada.

ORIGINAL: Alvepike

Hva er det som gjør at man legger på seg like mye av sukkerfri brus som vanlig brus??

kroppen tror at den skal få sukker. Kroppen produserer da (husker ikke akkurat navnet, men det er noe som skal ta opp sukkeret), når det ikke kommer noe sukker i kroppen blir sukker suget liggende i kroppen og den må til slutt ta noe sukker. Da er det bedre å ta ett glass brus med sukker i, enn å gå å småspise noe med sukker i for å få vekk sukkersuget som ble laget i kroppen når den trodde den skulle få sukker når man drikker sukkerfritt[:)]

Back
Topp