lillespire1234
Flørter med forumet
Skal i morgen på legekontoret å ta sukkerbelastningstesten, flere som har fått beskjed om denne? Fastende i 8+timer før så redd for å kaste opp drikken igjen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hørte med jordmoren min i dag og siden jeg tok sukkerbelastningstest med nummer 1 (og det ikke var noe spesielt), så trengte jeg ikke ta med nummer 2. Det har med at jeg da ikke er i noen av de gruppene som skal sjekkes, bla. førstegangsfødende over 25år, gravid over 40år, høy bmi, familie med diabetes
Jeg gjorde dette i 2010 og da ble jeg skikkelig dårlig. Men har hørt at det er bedre nå, mindre mengde væske blant annet. Jeg gjorde det på sykehuset og da fikk jeg mat etter at jeg var ferdig. Denne gangen slipper jeg heldigvis, må i stedet måle blodsukker hjemme før og etter frokost i ei uke.
Når skal denne tas igjen? Jeg har første time hos jordmor neste uke, da er jeg 23+2. Har ikke fått beskjed om sukkerbelastningstest i denne sammenheng - men den kommer kanskje ved neste time? Skal man forresten ha med urin til jordmor? Har ikke fått beskjed om noe egentlig.
Huff, det var mange stikk! Håper ikke du fikk altfor mange blåmerker etterpå, da.Oppdatering etter testen. Null problem med blodprøven de tar før jeg drakk sukkerbelastningen. Etter en time ble jeg veldig uvel så fikk ett halvt glass med vann( berget meg fra oppkast og mere til tror jeg!). Men når jeg var ferdig å skulle stikkes igjen så måtte de stikkke 5!! ganger for å treffe åren. Venter spent på svar. Legetime igjen neste uke å rekner med testen er fin!
Huff, det var mange stikk! Håper ikke du fikk altfor mange blåmerker etterpå, da.
Jeg er på test nå. Har nettopp tatt blodprøve nr 1, ble tre stikk før hun fikk ut noe blod, men det var fra den «dårlige» armen ifølge blodbanken, tenkte det er greit å spare «godåra» på venstre arm til etterpå. Men den drikken var grusom! Hadde ikke sett for meg at det å drikke noe søtt kunne være så fælt.
Traff ikke årene på alle stikkene så normalt blå etter blodprøver bare . Rekner med du begynner å bli ferdig nå å håper det har gått bra. Drikken smaker helt forferdelig enig der.