Sukkerbelastningstest

Fru87

Betatt av forumet
Jeg var å tok en sukkerbelastningstest hos legen i dag.
Mitt fastened blodsukker var 5,5. Er det noen som vet om det er høyt?
Synes å huske at det har vært en del lavere dei andre svangerskapene.

Nå gruer jeg meg til resultatet i morgen...
 
Jeg var å tok en sukkerbelastningstest hos legen i dag.
Mitt fastened blodsukker var 5,5. Er det noen som vet om det er høyt?
Synes å huske at det har vært en del lavere dei andre svangerskapene.

Nå gruer jeg meg til resultatet i morgen...

Fastende på 5.5 er helt supert :)
 
Fikk du ikke svaret etter glukose belastningen idag ? Altså prøve nr 2 etter 2 timer ?
 
Fikk du ikke svaret etter glukose belastningen idag ? Altså prøve nr 2 etter 2 timer ?

Nei, di måtte sende inn blodprøven til sykehuset.
Synes også dette var rart. For de andre gangene har jeg fått svar med en gang.
Men får svaret i morgen
 
Nei, di måtte sende inn blodprøven til sykehuset.
Synes også dette var rart. For de andre gangene har jeg fått svar med en gang.
Men får svaret i morgen

Dette er mot all lov! Tenk om du har sky høyt blodsukker ! ( ytterst sjelden slik skjer) Men de har plikt i å fortelle deg svaret før du går for å sikre at det er forsvarlig å la deg dra hjem!
De har plikt til å sjekke svaret før du drar!
Nei fysj a meg..
 
De skal ta 1 prøve før du får sukker, samt en prøve 2 timer etterpå. Begge to skal sjekkes.
De SKAL sjekke prøve nr 2 før du går derfra..

Vi sender inn til sykehus lab for å dobbeltsjekke men vi informerer alltid pas om prøve nr 2 og sjekker denne før vi lar vedkommende gå..
Dette hadde jeg reagert på altså. .
 
Dette er mot all lov! Tenk om du har sky høyt blodsukker ! ( ytterst sjelden slik skjer) Men de har plikt i å fortelle deg svaret før du går for å sikre at det er forsvarlig å la deg dra hjem!
De har plikt til å sjekke svaret før du drar!
Nei fysj a meg..

Jeg synes også det var rart. så jeg spurte om de bare kunne sjekke på for å se.
Men de sa det var ikke nøyaktig nok
 
Som sagt ytterst sjelden at noen får sky høyt blodsukker , og de som får påvist forhøyet blodsukker prøve, får bare henvisning til til sykehuset for oppfølging der, men de får iallefall beskjed!
 
Jeg synes også det var rart. så jeg spurte om de bare kunne sjekke på for å se.
Men de sa det var ikke nøyaktig nok

Tullball av dem! Det gir en god nok indikasjon!
De sender inn serum for å dobbeltsjekke, men en vanlig blodsukker prøve gir alltid god nok indikasjon. .

Dessverre vet jeg om et par slike legekontorer som har sekretærer som er helt på bærtur på enkelte ting og det er skummelt at slike får jobb..
 
Tullball av dem! Det gir en god nok indikasjon!
De sender inn serum for å dobbeltsjekke, men en vanlig blodsukker prøve gir alltid god nok indikasjon. .

Dessverre vet jeg om et par slike legekontorer som har sekretærer som er helt på bærtur på enkelte ting og det er skummelt at slike får jobb..

Ja det var det jeg også sa. Det blir jo et ca svar.
Hadde vært greit å fått en peikepinne på resultatet.

Men jeg er så glad jeg er ferdig. Den testen er grusom
 
Ja det var det jeg også sa. Det blir jo et ca svar.
Hadde vært greit å fått en peikepinne på resultatet.

Men jeg er så glad jeg er ferdig. Den testen er grusom

Hehe ja hørt rykter om det :p
Har aldri tatt en slik selv men ser pasienter brekker seg stakkars av den..
Gratulerer med overstått test hihi
 
Jeg tok den også Igår :) min lå på 5.4 fastende og 5.6 etter to timer.. Fikk svar med en gang, men de sendte inn blodprøvene for mer nøyaktig svar. Men hun sa d pleier stort sett å være det samme :)
 
Dette er mot all lov! Tenk om du har sky høyt blodsukker ! ( ytterst sjelden slik skjer) Men de har plikt i å fortelle deg svaret før du går for å sikre at det er forsvarlig å la deg dra hjem!
De har plikt til å sjekke svaret før du drar!
Nei fysj a meg..

Jeg tok på mandag. De tok blodprøve i armen før og etterpå. De sa de skulle få svar i går. Ikke hørrt noe så regner med bls er fint :)
 
Jeg også har fått beskjed om uke 28 :) Det er uansett uaktuelt for meg å ta den nå, for jeg kan ikke faste. Da bare spyr jeg kontinuerlig, og hele poenget er vekke.

Kan jeg spørre om hvorfor skal du ta den? Jeg fikk beskjed om at det var pga alder....

Veldig lite tro på at jeg klarer gjennomføre den....
 
Jeg tok på mandag. De tok blodprøve i armen før og etterpå. De sa de skulle få svar i går. Ikke hørrt noe så regner med bls er fint :)

Så de gav deg sukker uten å ha sjekket verdien din først? Imponerende :/
 
Back
Topp