Sukkerbelastningstest

Lillegull-2012

Blir kjent med forumet
Noen som har vært på det enda? Er det helt forferdelig? Jeg skal på det om en uke og kan ikke akkurat si jeg gleder meg :p

Æ va der for 1 eller 2 uke sia.. D va faktisk ikke så ekkelt som æ hadde trudd, men ekke nka å glede sæ til.. Va rar i formen helt fra æ hadde drokke den drittn å resten av dagen.. Kvalm å ekkel, klarte å spise EN gang den dagen (å da kom det opp igjen rett etterpå) brakk mæ hver gang æ så mat eller drikke den dagen..

Men d gikk heilt fint så du overleve nok du åsså uansett om d ikke va en drøm :)

Hei.Det er ikke noe å grue seg til ,du må drikke sukkervann og det er ikke kjempegodt men greit.Så må du sitte i ro et par timer.De måler blodsukkeret før og etter Det kan bli kjedelig å vente ,så ta med noe å underholde deg med.Blad ,bok ,mobil osv.Lykke til:)

Høres greit ut :) bekymrer meg lite for selve testen. Er det med kroppen reaksjon på alt sukkeret jeg gruer meg til. Eventuell kvalme, oppkast, osv. Men herregud, det overlever jeg lett ;) blir deilig bare å få det unnagjort :)

Skjønner.Jeg ble ikke kvalm eller svimmel, så det gikk veldig greit.Dette var i mitt forrige svangerskap da.Vet jo ikke hvordan det blir nå.Skal ta test om 2 uker.

Hei

Jeg har vært på det to ganger, senest tirsdag denne uka. Gikk fint begge gangene.
Man skal komme fastende, så tar de en blodprøve av deg, etterpå må du drikke sukkervannet. Det smaker søtt, men de sørger som regel for at vannet er skikkelig kaldt, det hjelper litt. Lurt å gå på do før du drikker vannet. Deretter må du sitte helt i ro i to timer, så tar de en ny blodprøve av deg.

Jeg fikk litt løsmage etterpå, ellers merket jeg ingenting:-)

Jeg har hatt innlegg om min opplevelse tidligere, så skal ikke utdype så mye! Jeg blir dårlig under testen og er uvel resten av dagen. Jeg er ikke glad i søte saker, så jeg tror kroppen min reagerer som den gjør pga at den får sjokk over sukkervannet. Jeg er heldigvis LANGT unna dia og trenger ikke ta det en gang til i svangerskapetemoticon

Ønsker deg lykke til 

Jeg hadde Mac`n med og brukte tiden her inne og fjesbokenSykehusene har gratis gjestenett, spør i resepsjonen...

Back
Topp