Sukker

Fab4

Elsker forumet
VIP
Er dere bevisst på hvor mye sukker dere og barna spiser?
Ser en dokumentar på NRK2 nå

Har ikke barn, men har faktisk begynt å kutte ned på mitt eget sukkerinntak nå etter nyttår. Målet er vel ikke å bli helt sukkerfri, men å kutte ned på mye unødvendig sukker. Er en stor godtegris, så der har jeg mye å hente! Har vært litt flink nå første uka, men har fortsatt en vei å gå ;)

Prøver, men ikke bestandig like lett.
Ser det programmet jeg også

Er mer fokusert på sukkerinntaket til jentungen enn mitt eget... Men jeg vet jeg klarer å kutte sukker, om jeg bare gidder. Må skjerpe meg... O.o

Det er nok en fordel for de fleste å bli mer bevisste, uten at man trenger bli helt fanatisk av den grunn....

Er bevisst i form av at vi sjeldent drikker brus og spiser godteri, men jeg er ikke særlig bevisst rundt de andre matvarene vi spiser. Salt derimot har jeg blitt veldig bevisst på å redusere i egen matlaging.

Har ikke barn, men har faktisk begynt å kutte ned på mitt eget sukkerinntak nå etter nyttår. Målet er vel ikke å bli helt sukkerfri, men å kutte ned på mye unødvendig sukker. Er en stor godtegris, så der har jeg mye å hente! Har vært litt flink nå første uka, men har fortsatt en vei å gå ;)
Samme her!

For min del går det rett vest. Lillemor har ingen tradisjon på lørdagsgodt, og vi har sjeldent kjeks eller boller i hus (dessuten er jeg grådig og vil ikke dele :-P ). Vi kjøper ikke saft, og så godt som aldri brus. Jeg er sikker på at jeg kan gjøre mer, at lillemor får i seg mer sukker gjennom matvarer enn jeg vet, så jeg får bli flinkere til å lese innholdsfortegnelser.

Jeg har blitt mer bevisst på det etter jul. Spesielt når jeg fant masse oppskrifter på godsaker helt blottet for sukker - og som faktisk smaker godt.

Blitt mer bevisst etter jeg fikk svangerskapsdiabetes ;) En fordel må jo det og ha ;)

Forer ikke ungene på ren sukker, og begrenser godteri, saft ol i uka. Brus liker de ikke.
Men samtidig er jeg ikke fanatisk på det og det kan godt være det dukker opp en rute sjokolade på en onsdag hvis det er noe spes.

Men de får både prim og brunost på brødskiva, storebror er sær i matveien og spiser nesten ikke annet pålegg.

Jeg må skjerpe meg selv fordi jeg må ned i vekt. Men er ikke hysterisk.

Irriterer meg faktisk at bhg har kuttet ut brunosten pga sukkeret. Finnes mye annet nyttig i brunost også.
Og det bare pga noen få fanatiske foreldre.... Sorry at jeg sier det

Kun laget ting med frukt foreløpig, men noen av oppskriftene skal det stevia eller honning i for søtning.
I kveld har vi for eksempel hatt is laget av bananer og kakaopulver. :)

Høres spennende ut :-)
Jeg liker ikke å bruke falskt sukker, men frukt er finfint.

Jeg er bevisst på sukkerinntaket til hele familien, men jeg er mye strengere med barna, skeier ut altfor ofte selv.

spiser ikke sukker (hvitt raffinert) når jeg kan unngå det :) bruker honning, lønnesirup og slike ting. men det er jo tilsatt sukker i mye, men prøver å unngå det.

Ja. Ikke for spesifikt, bare sunn fornuft.

Lurer på om alle i disse populære Nei til Sukker-gruppene på Facebook stiller seg til livet som avholds jeg. Da alkohol tyter sukker ofte...

Ja, jeg er veldig opptatt av sukkerinntaket. Så samme dokumentaren som du. Glad flere får det med seg :)

Holder meg unna lettprodukter pga sukkerinnhold. Drikker ikke brus eller juice. Lager det aller meste av maten fra bunn. Men altså, jeg spiser brunost. Jeg er ikke nazi :p

Jenta mi er bare 8 måneder ennå, men hun kommer ikke til å få noe særlig sukker hun heller.

Har ikke sett på tv, hva heter dokumentaren?

Ja, jeg er veldig opptatt av sukkerinntaket. Så samme dokumentaren som du. Glad flere får det med seg :)

Holder meg unna lettprodukter pga sukkerinnhold. Drikker ikke brus eller juice. Lager det aller meste av maten fra bunn. Men altså, jeg spiser brunost. Jeg er ikke nazi :p

Jenta mi er bare 8 måneder ennå, men hun kommer ikke til å få noe særlig sukker hun heller.

Hva het dokumentaren?

Back
Topp