Sukker vs kunstig søtning

Det er feil. Jeg kan ta en slurk med noe som inneholder aspartam og jeg blir syk. Kan ikke skylde på Pepsi Max heller for det smaker helt forferdelig så det drikker jeg ikke. Mannen og barna drikker lett brus siden begge her over 3 år.
Jeg sier ikke at du ikke reagerer på brusen altså :-) Jeg reagerer på Skyr, men har ingen aning når det kommer til akkurat hvilket stoff i Skyr'en jeg reagerer på.

Det jeg mener er at de som mener at aspartam er farlig for kroppen ikke tenker på hvor store mengder man må innta for at det faktisk skal være farlig. Det er jo snakk om mange liter per dag over lang tid... Og hvis man drikker SÅ mye brus, da tenker jeg at aspartamen kanskje ikke er det største problemet:wideyed:

Jeg sier ikke at du ikke reagerer på brusen altså :) Jeg reagerer på Skyr, men har ingen aning når det kommer til akkurat hvilket stoff i Skyr'en jeg reagerer på.

Det jeg mener er at de som mener at aspartam er farlig for kroppen ikke tenker på hvor store mengder man må innta for at det faktisk skal være farlig. Det er jo snakk om mange liter per dag over lang tid... Og hvis man drikker SÅ mye brus, da tenker jeg at aspartamen kanskje ikke er det største problemet:wideyed:
Jeg veit det er aspartam siden det gjelder alt som inneholder det. Ja skyr kan jeg også reagere på hvis jeg spiser det flere dager på rad.

Nei det er sant. I forhold til diabetes så er det også svart brus, det gjelder all svart brus uavhengig av innhold. En kompis av meg holdt på å dø av diabetes og da fikk han beskjed om å holde seg langt unna svart brus frem til han fikk nye organer.

Her spises eller drikker ikke noe kunstig.
Jeg følger heller ikke helsemyndighetene sine kostråd med magre produkter.
Jeg har ingen tro på at kunstig er sunt for kroppen, men at de vil at vi skal tro det tviler jeg ikke på :)

Hva skulle noen gagne på å forfalske forskning som sier kunstig søtning er trygt, når vanlig sukker selger som varmt hvetebrød?
Eller på å anbefale magre produkter? Dette blir jo et helt nytt nivå av konspirasjonsteorier.

For det første syns jeg brus og lignende med aspartam smaker dritt. Så jeg drikker heller vanlig brus.
Vi vet heller ikke nok om de langvarige problemene med aspartam. Vi vet at det ikke øker blodsukkeret på kortvarig sikt, men vi vet ikke hva det gjør på langvarig sikt.
Når de testet på mus så ble bakteriefloraen i magen endret, som igjen gjorde endringer i hvordan insulinen i kroppen fungerte. Men forskere vet ikke om dette stemmer med mennesker, fordi det ikke er testet.

Så nei, holder meg unna kunstig søtstoff til man vet hva de langvarige risikoene er. Smaker dritt uansett, så no loss

Hva skulle noen gagne på å forfalske forskning som sier kunstig søtning er trygt, når vanlig sukker selger som varmt hvetebrød?
Eller på å anbefale magre produkter? Dette blir jo et helt nytt nivå av konspirasjonsteorier.

Kan ikke du bare drikke og spise så mye magre produkter du ønsker med kunstig tilsetningsstoffer, så gjør jeg det som passer oss best :)
Forskere og ernæringsfysiologer er uenige, du får tro på de du mener er riktig.
Noe som ikke er ekte, og naturlig har jeg ingen tro på er sunt for vår kropp.

Kan ikke du bare drikke og spise så mye magre produkter du ønsker med kunstig tilsetningsstoffer, så gjør jeg det som passer oss best :)
Forskere og ernæringsfysiologer er uenige, du får tro på de du mener er riktig.
Noe som ikke er ekte, og naturlig har jeg ingen tro på er sunt for vår kropp.

Du spiser selvfølgelig akkurat hva du vil, og tror på hva du vil, uavhengig av om det er sunt for deg eller ikke. :)
Hvis du vil spise bare "naturlige" ting, vil du derimot få et problem. Men, det er ditt problem, som du har full rett til å ha, og å overføre videre om du ønsker. :)

For det første syns jeg brus og lignende med aspartam smaker dritt. Så jeg drikker heller vanlig brus.
Vi vet heller ikke nok om de langvarige problemene med aspartam. Vi vet at det ikke øker blodsukkeret på kortvarig sikt, men vi vet ikke hva det gjør på langvarig sikt.
Når de testet på mus så ble bakteriefloraen i magen endret, som igjen gjorde endringer i hvordan insulinen i kroppen fungerte. Men forskere vet ikke om dette stemmer med mennesker, fordi det ikke er testet.

Så nei, holder meg unna kunstig søtstoff til man vet hva de langvarige risikoene er. Smaker dritt uansett, så no loss

Enig, brus med kunstig søtning smaker såpe :p

Jeg går for små mengder kunst søtstoff. Barna er små og får ikke søtstoff prøver å holde de unna produkter tilsatt sukker.

Sukker uten tvil, syns det meste med kunstig søtning smaker dårlig. Men drikker ikke saft i det hele tatt (verken med eller uten sukker), lite brus og generelt sett ikke mye sukker. Alt med måte.

Datteren min på litt over året får ingenting med tilsatt sukker eller kunstig søtning. Lager vi muffins eller lignende bruker vi banan som søtstoff.

Det jeg derimot ikke syns noe om er at en del jeg kjenner mener at brus som Pepsi Max og Cola Zero er sunt fordi det ikke inneholder sukker. Greit det er ikke farlig med kunstig søtning, men det er ikke sunt av den grunn. Har ingen tro på at å drikke mange liter brus om dagen er sunt uavhengig om det er sukker i eller ikke. Da holder jeg meg heller til vann altså!

Back
Topp