sukker i urinen...

emma og dennis mamma

Glad i forumet
jeg har vært til legen med urinprøve tre dager på rad, å fått konstantert sukker i urinen[&:] men blodsukkeret mitt er helt fint... de på legesenteret (ikke legen) sa i dag at jeg måtte kutte ned på sukkeret... men i går spiste jeg ingenting med sukker å hadde jo sukker i urinen i dag... å hvorfor skal man kutte ned på sukkeret når blodsukkeret er normalt?? Har bestemt meg for å kutte ned på snop ol, men alt sukker er jommen vanskelig. feks kaffe latte, syltetøy, grøt ol... er det noen med lignende problem? hadde ikke sukker i urinen sist gang jeg var gravid

Hmmm, hørtes veldig rart ut - men det skal sies at jeg ikke forstår noe av sånne ting... Jeg ville ringt legen og spurt hva han anbefaler jeg - og om sukker i urin har noe med blodsukker å gjøre... greit å vite hva man skal forholde seg til da!

Skal man ikke bli henvist til en sånn sukkerbelastnings-test når man finner sukker i urinen? Er vel for å sjekke om man har svangerskapsdiabetes.

ORIGINAL: gakka

Skal man ikke bli henvist til en sånn sukkerbelastnings-test når man finner sukker i urinen? Er vel for å sjekke om man har svangerskapsdiabetes.

det heter glucosebelastnings- test og det skal man på hvis det blir påvist sukker i urinen OG blodsukkeret er forhøyet.... (jeg er sykepleier, så litt har jeg fått med meg)
men jeg har jo normal blodsukker... hmmm... tror jeg må ringe legen min over helga å høre jeg. prøver å unngå sukker så mye som jeg klarer, men det er jommen ikke lett!! Søt-behovet er stooort [;)]

Det er jo sukker i nesten alt man spiser, så det ser jeg for meg er vanskelig ja. Er blitt mindre søtsugen i det siste jeg, mer saltsugen. I begynnelsen av svangerskapet måtte jeg bare ha godis hver eneste dag.

Back
Topp