Sukker i urinen

Pernille91

Blir kjent med forumet
Hei :)

Var på svangerskapskontroll i dag 23+3. Da jeg hadde time kl 13.30 tok jeg urinprøve før timen ca kl 13 og ikke morgenurin. Jeg fikk da vite at jeg hadde litt sukker i urinen, og jordmor spurte hva jeg hadde spist i dag. Jeg hadde spist 2 skiver til frokost (en med hvitost og agurk, og en med sjokoladepålegg) og spise to skiver med samme pålegg til lunsj, samt en nektarin. Tok en ny urinprøve da jeg var hos jordmor og denne viste også litt sukker. Ser hun skrev Glu 2+ på helsekortet.

Jeg skal ta en gluklosebelastningstest, men hadde tenkt å ta den når jeg var i uke 25, da det er så travelt på jobb i neste uke. Men jordmor ville helst at jeg skulle ta den i neste uke for å sjekke opp i det så fort som mulig. Hun sa at hun ikke var bekymret og at sukkeret i urinen var mest sannsynlig fordi jeg hadde fått i meg sukker/fruktsukker.

Har noen av dere opplevd dette tidligere? Er så redd for at det kan være svangerskapsdiabetes :(
 
Jeg spiste smågodt kvelden før første svangerskapskontroll, og da fikk jeg utslag på sukker morgen etter. Passet på å ikke gjøre det samme igjen på neste kontroll, og da var det ikke noe sukker :) Så det kan absolutt hende at det henger sammen med det du hadde spist i dag altså. :) Tok for øvrig glukosebelastning i går og har ikke svangerskapsdiabetes.
 
Jeg var hos legen på mandag og de fant sukker i urinen (morgenurin)
Men de tok blodprøve og 3 stikk i fingeren og fant ikke noe galt. Så han noterte det som et bifunn.
 
Sniker.. jeg hadde også sukker i urinen på en svangerskapskontroll, men fikk ikke utslag på glukosetesten og heller ikke sukker i urinen flere ganger
 
Jeg spiste smågodt kvelden før første svangerskapskontroll, og da fikk jeg utslag på sukker morgen etter. Passet på å ikke gjøre det samme igjen på neste kontroll, og da var det ikke noe sukker :) Så det kan absolutt hende at det henger sammen med det du hadde spist i dag altså. :) Tok for øvrig glukosebelastning i går og har ikke svangerskapsdiabetes.

Så godt å høre! Og så flott at glukosebelastningstesten viste at du ikke har diabetes :) Krysser fingrene for at det gjelder meg også :joyful:
 
Jeg var hos legen på mandag og de fant sukker i urinen (morgenurin)
Men de tok blodprøve og 3 stikk i fingeren og fant ikke noe galt. Så han noterte det som et bifunn.

Så godt å høre at det ikke trenger å bety svangerskapsdiabetes! :facepalm: Krysser fingrene for at dette er et bifunn hos meg også :angelic:
 
Sniker.. jeg hadde også sukker i urinen på en svangerskapskontroll, men fikk ikke utslag på glukosetesten og heller ikke sukker i urinen flere ganger

Så godt å høre!:happy: Man blir så lett bekymret når ikke alt er 100% ok etter kontroller :nailbiting: Skal ta glukosetesten på torsdag i neste uke. Føler det er litt lenge til og vet ikke om jeg tørr å spise søteting eller om jeg bare skal leve som normalt. Prøver jo å ikke tenke så mye på det, men det ligger jo bak i hode og kverner :sorry:
 
Har ikke hatt det selv (uten å ha tenkt på hva jeg har spist før), men virker ikke som det nødvendigvis innebærer svangerskapsdiabetes :)

https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/sukker-i-urinen/

Ja, håper på det! Når jeg tenker meg om så drakk jeg et stort glass druejuice til kvelds dagen før svangerskapskontrollen. Håper det er dette og det jeg spiste til lunsj som ga utslag og ikke at det er svangerskapsdiabetes :sorry: Begynte jo med en gang å lese om svangerskapsdiabetes etter kontrollen i går, vet det ikke er noe lurt da jeg blir litt lett bekymret over ting :nailbiting:
 
Ja, håper på det! Når jeg tenker meg om så drakk jeg et stort glass druejuice til kvelds dagen før svangerskapskontrollen. Håper det er dette og det jeg spiste til lunsj som ga utslag og ikke at det er svangerskapsdiabetes :sorry: Begynte jo med en gang å lese om svangerskapsdiabetes etter kontrollen i går, vet det ikke er noe lurt da jeg blir litt lett bekymret over ting :nailbiting:
Hadde det vært urovekkende høyt, så ville nok legen også målt blodsukkeret ditt der og da.
Legen min sjekket blodsukkeret mitt og det var helt perfekt, selv om de fant sukker i urinen.
Er jo ikke feil å leve litt sunnere uansett.
Hold deg unna brus, snop, banan og annanas så er mye gjort frem til glukosetesten.

Jeg spiser uendelig mye vannmelon og ulike bær, dette demper søtsuget for min del :)
 
Back
Topp