Sukker I urin

LuLu85

Forelsket i forumet
Var hos legen Idag og de fant sukker I urin. Noe som ka tydeligvis føres til svangerskapsdiabetes. Så neste uke skulle jeg møte opp på legekontoret med sulten mage for å finne mer ut av det. Dette skremmer meg litt. Noen som har opplevd det samme?

Ja, jeg fikk svangerskapsdiabetes forrige gang. Du møter opp på legekontoret etter å ha fastet fra midnatt, så tar du en blodprøve. Drikker en boks som inneholder masse sukker. Så venter du i 2 timer, før de tar en ny blodprøve, som sjekker om kroppen din produserer nok insulin og om kroppen bryter ned sukker ordentlig

Jeg skal ta samme test pga overvekt. Fikk anbefaling av legen om å ta med meg lesestoff;) hadde ikke selv utslag på sukker.. Men vet jo aldri ;) de pleier å prøve å kontrollere svangerskapsdiabetes
Gj.om Sundt kosthold. :)

Samme her! Tatt testen jeg også pga sukker i urin, men ikke svangerskapsdiabetes enda. Bare litt høye verdier :-)

Jeg er ikke overvektig og har faktisk gått ned flere kilo siden jeg ble gravid på grunn av kvalme og lite mat lyst. Så ble ganske så overrasket. Men ja vi får se til uka. Håper ikke jeg får det altså. Lykke til dere alle sammen ☺☺

Svangerskapsdiabetes er ikke ensbetydig med overvekt, det har med produksjon av insulin og sånn.

Jeg er ikke overvektig og har faktisk gått ned flere kilo siden jeg ble gravid på grunn av kvalme og lite mat lyst. Så ble ganske så overrasket. Men ja vi får se til uka. Håper ikke jeg får det altså. Lykke til dere alle sammen ☺☺
Svangerskapshormonene kan påvirke insulinproduksjonen og insulinfølsomheten, så man må ikke være overvektig for å få det.

Back
Topp