Sukker i urin...? og ekstra ul for kontroll av leie.

Fruktfat

Glad i forumet
Var på kontroll hos jordmor på onsdag. Hun sjekket urinen min, og den slo ut på sukker med en gang.
Hun sa at det ikke trengte å være farlig, men dersom den gjorde det flere ganger, måtte man ta sånn glukose test eller å det nå heter igjen!
Jeg har aldri slått ut på det før...ikke som jeg vet om iallefall! Regner med legen min, som jeg har gått til, hadde sagt ifra dersom den gjorde det...?
Uansett...jeg trodde man skulle ta en slik test uansett om det var første eller andre gang det vises sukker i urinen, eller er det meg som tror feil?

En annen ting...var på ekstra ul på fredag for kontroll av leie. Og snuppa sitter oppe. Er 36 uker nå,37 uker til tirsdag.
Papirene min ble sendt til sykehuset med beskjed, og jeg skulle få brev i posten av sykehuset, om time for ny kontroll av leie.
Hva er det de gjør på slike kontroller? Og dersom hun ikke har snudd seg, og ikke snur seg i det hele tatt, MÅ jeg føde normalt da? Er ikke akkurat interessert i å ha setefødsel!!

Men satser på hun snur seg etterhvert[:)]

eg har hatt heilt fine urinprøve fram t for 2 uker ca når eg fekk uvi og då slo d ut på sukker i urinen og måtte inn å måle blodsukker og ta glukoseb.prøven og har nå fått svangerskapsdiabetes...syns d va rart jm din isje ba deg om å levere ny urinprøve så fort som mulig på legekontoret i og me at d kan ver alvorlig. d kom sånn plutselig hos meg og me sukker i blodet!

ORIGINAL: pianøtt

eg har hatt heilt fine urinprøve fram t for 2 uker ca når eg fekk uvi og då slo d ut på sukker i urinen og måtte inn å måle blodsukker og ta glukoseb.prøven og har nå fått svangerskapsdiabetes...syns d va rart jm din isje ba deg om å levere ny urinprøve så fort som mulig på legekontoret i og me at d kan ver alvorlig. d kom sånn plutselig hos meg og me sukker i blodet!

Ja det var det jeg og tenkte...hmmm,kanskje jeg skal ringe henne å høre om ikke jeg kan komme innom med en ny urinprøve til uka, for å dobbelt sjekke...!

Legen min sjekket blodsukkeret med en gang etter hun så at jeg hadde utslag på sukker i urinen. Målte blodsukkeret fastende, og da så hun at jeg mest sannsynlig hadd sv.skapsdiabetes. Tok glukosebelastningstest noen dager etterpå, som viste at jeg hadde fått det.
Rart hun ikke gjorde noe mer med det..? Viktig å få blodsukkeret under kontroll når man er gravid.

syns du ska ringa legen på mandag ja [;)]

Japp, jeg må nok det!
Eller, får ringe jordmor. Legen min føler jeg er så uerfaren når det gjelder graviditet og svangerskap![8D]

d e legen så har denne type oppfølging

Ahaa...ja da må jeg nok ringe til han! [8D]

Back
Topp