Vært hos legen etter blodprøvesvar.
Og ble litt paff da jeg har fått tilbake lavt stoffskifte...
Slet med det før, men så stabiliserte det seg.
Men pga graviditetshormonene har det altså kommet tilbake. Sukk...
Er litt redd nå, siden lavt stoffskifte kan gi misdannelser og lærevansker hos babyen....
Det gikk jo 12 uker før vi oppfaget graviditeten, og det er jo disse ukene som er viktige når organer og alt dannes.
Så krysser alt jeg har for at spiren er frisk og rask.
Må begynner på medisiner, og ta blodprøver hver 6. uke gjennom hele svangerskapet.
Og trolig tettere oppfølging med ultralyder osv mot slutten, for å se at spiren vokser og utvikler seg som den skal.
Gravide med lavt stoffskifte blir jo ofte henvist til spesialist.
Veldig glad jeg får begynt på medisiner nå, og håper bare at den lille spiren er frsik og rask inni der!
Lurer på å bestille med ekstra ultralyd snart, for å sjekke, da jeg ikke har fått innkalling til oul ennå.
Men evt lærevansker og liknende problemer vil jo ikke oppdages på ultralyd.
Kommer uansett til å være glad i babyen, men sliter nå med dårlig samvitiighet for at jeg ikke har visst om både graviditet og stoffskifte tidligere.
Tenke positivt, så går det nok bra!
Andre med lavt stoffskifte her?
IKKE QUOTE/ sitere innleget mitt, da jeg kanskje vil ta fjerne det senere.
Og ble litt paff da jeg har fått tilbake lavt stoffskifte...
Slet med det før, men så stabiliserte det seg.
Men pga graviditetshormonene har det altså kommet tilbake. Sukk...
Er litt redd nå, siden lavt stoffskifte kan gi misdannelser og lærevansker hos babyen....
Det gikk jo 12 uker før vi oppfaget graviditeten, og det er jo disse ukene som er viktige når organer og alt dannes.
Så krysser alt jeg har for at spiren er frisk og rask.
Må begynner på medisiner, og ta blodprøver hver 6. uke gjennom hele svangerskapet.
Og trolig tettere oppfølging med ultralyder osv mot slutten, for å se at spiren vokser og utvikler seg som den skal.
Gravide med lavt stoffskifte blir jo ofte henvist til spesialist.
Veldig glad jeg får begynt på medisiner nå, og håper bare at den lille spiren er frsik og rask inni der!
Lurer på å bestille med ekstra ultralyd snart, for å sjekke, da jeg ikke har fått innkalling til oul ennå.
Men evt lærevansker og liknende problemer vil jo ikke oppdages på ultralyd.
Kommer uansett til å være glad i babyen, men sliter nå med dårlig samvitiighet for at jeg ikke har visst om både graviditet og stoffskifte tidligere.
Tenke positivt, så går det nok bra!
Andre med lavt stoffskifte her?
IKKE QUOTE/ sitere innleget mitt, da jeg kanskje vil ta fjerne det senere.