Sukk .

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Litt oppgitt nå, bare.
Jeg har bursdag på onsdag, og har egentlig hele tida sagt at det ikke skulle feires i det hele tatt. Kun oss fire, max en liten kake, liksom. Men så har det seg sånn at gubben har bedt opp broren sin og svigers.
Javel, tenkte jeg, så lenge jeg slapp å bake min egen bursdagskake. Det har nemlig skjedd noen ganger før.:p
Men! Så var vi en tur hos svigers i går, og der var broren hans også. I det han skulle gå snur han seg og sier "ja, det blir vel mat også på onsdag?" Hva annet kan man gjøre enn å bare svare ja. Selv gubben ble litt satt ut, og syns det var en frekk måte å spørre på. Vi spiser aldri middag så tidlig som de kommer. Og den gnomen jobber hverken fulle dager eller hver dag, så han hadde fint hatt tid til å spise litt hjemme. Så i stedet for den koselige dagen med bare min lille familie, må jeg nå bruke bursdagen min til å vaske hus, lage middag til alle sammen og varte opp disse menneskene. Svigers er veldig greie de, altså, jeg har bare ikke helt sansen for broren. Og med min flaks dukker hele bøtteballetten av tanter og onkler også opp.
Den kaka gubben har bestilt får pent være verdt det. :p

Sukker med deg! Er så irriterende når en plutselig får besøk som egentlig ikke passer inn i planen!!

Skjønner du sukker da ja, kjedelig når ting ikke blir dom man planlegger!

Skjønner deg kjempegodt! Håper du får en fin bursdag likevel <3

Jeg hørte snakk om at svigermor også skulle ha med noe kakegreier, så jeg får drukne mine sorger i kremfløte og bringebærfyll.:p nei, får vel se positivt på det.
Kanskje det dukker opp en gave?:D Hihi..

Dere er gode <3 :)

Jeg hørte snakk om at svigermor også skulle ha med noe kakegreier, så jeg får drukne mine sorger i kremfløte og bringebærfyll.:p nei, får vel se positivt på det.
Kanskje det dukker opp en gave?:D Hihi..

Dere er gode <3 :)
Det bør det! Blir man invitert i selskap er det ikke veldig høflig å komme, spise mat og kaker og ikke ha med gave:-P

Det bør det! Blir man invitert i selskap er det ikke veldig høflig å komme, spise mat og kaker og ikke ha med gave:-P
Absolutt ikke! Og er gaven passende nok er det knapt begrensninger på hva man godtar av familieselskap.:D

Åh! *provosert*
Du skulle svart "det hadde vært fint" :-)

Jeg forventer at folk tar litt hensyn når man har nyfødte å ta hånd om, og blir irritert når jeg får inntrykket av at de tror man er noen j.. maskiner.
Fres opp kjøttdeig i morra, få typen til å handle inn halvstekt loff, så blir det ei stor gryte gryterett med nystekt loff til gjestene. Enkelt og greit.
Husvask? Rydding er det viktigste, så tar du ei våt tue og får unna det værste av hybelkaniner, og ei hvor du går over bordene. Det er lov å la det synes at man har hendene fulle med annet enn husarbeid..

Åh! *provosert*
Du skulle svart "det hadde vært fint" :-)

Jeg forventer at folk tar litt hensyn når man har nyfødte å ta hånd om, og blir irritert når jeg får inntrykket av at de tror man er noen j.. maskiner.
Fres opp kjøttdeig i morra, få typen til å handle inn halvstekt loff, så blir det ei stor gryte gryterett med nystekt loff til gjestene. Enkelt og greit.
Husvask? Rydding er det viktigste, så tar du ei våt tue og får unna det værste av hybelkaniner, og ei hvor du går over bordene. Det er lov å la det synes at man har hendene fulle med annet enn husarbeid..
Svigermor er verdens beste, er svigerfar og broren som fullstendig mangler sosiale antenner.
Har allerede bestemt meg for gryterett (toro!) siden det er kjapt og enkelt. Hvis jeg hadde måtte lage kake og slikt også selv hadde det ikke kommet på tale, da kunne de holdt seg hjemme.
Hvis jeg holder de to største gutta litt i ørene i morra blir det heldigvis ikke så mye som må ryddes. :p

Da var dagen over, og det ble bedre enn fryktet. Null mas om politikk, religion og "utlendinger" fra svigerfar. (det er hans favoritt samtaleemne)
Gubben har gjort en god jobb med å bestille kake! Noe bringebærgreier med nøttebunn, den var yummy! (og kommer til å bli helt borte i løpet av kvelden.. Hihi..)
Og jeg fikk gaver!:D rooosa pulsklokke med gps og en klatreeføy med en superkul potte. :D
Nå skal storebror i seng (selv om han sitter og sier "gjeeesp, jeg er så skikkelig våken!" Haha!) og jeg skal snuse på mitt nye leketøy.:D

Vedlegg

• 1363805673228.jpg
    1363805673228.jpg
    66,2 KB · Visninger: 7
Så bra :) Og fantastiske gaver!! Kjenner jeg er litt sjalu, skulle gjerne hatt rosa pulsklokke.. Men er vel ingen vits i å ha to;)

Her var begge barna i seng kl 1920.. Har funnet ut at baby klarer å legge seg tidligere enn midnatt;)

Back
Topp