sukk...

Gabriela

Forumet er livet
Nå har david hengt på puppen sidn rundt 11 i går kveld.. han har kanskje sovet 30-40 min til sammen. ikke vil ha ta smokken og han blir illsint hver gang jeg tar han bort fra brystet...
han sover jo på puppen, men med en gang jeg legger han ned så begynner han å vræle.....

noen som har anelse om hva det kan være????[:(][:(][:(][:(]

jeg føler meg så utilstrekkelig at det gjør vondt langt inn i hjertet...

ORIGINAL: Gabriela

Nå har david hengt på puppen sidn rundt 11 i går kveld.. han har kanskje sovet 30-40 min til sammen. ikke vil ha ta smokken og han blir illsint hver gang jeg tar han bort fra brystet...
han sover jo på puppen, men med en gang jeg legger han ned så begynner han å vræle.....

noen som har anelse om hva det kan være????[:(][:(][:(][:(]

jeg føler meg så utilstrekkelig at det gjør vondt langt inn i hjertet...

uff det er tungt,men kan jo være økedøgn, alle barn har vel en forskjellig måte og gjøre d på...
har og en del ganger lille tulla mi og bare vil sove inntil puppen, men da legger vi ossbegge i vår seng, når hun dasovner og slipperpuppen, lister jeg meg ut...da våknerhun ikke av at jegskal bære henne i opp og ned en annen plass.. eneste minuset er at hun ikk får rapet...men da ligger hun som regel på siden og ikke på ryggen.....
lykke til!!!..men virker jo littgodtå sitte i armkrokenog kose da...[;)]

Stakkar vennen! Men udugelig er du hvertfall ikke! [:)]

Tror nok mange opplever det du gjør sånn på førsten, vanskelig før man blir ordentlig kjent med den lille og finner ut hva som fungerer.
Aner ikke om det er den "riktige" måten og gjøre det på, men kan jo uansett fortelle åssan det var her når lillegutt kom. [;)]
Han ligna nemlig veldig på lille David tror jeg... Skulle henge i puppen konstant, spesielt om natta, ellers ble det ikke noe soving...
Dem første 2 ukene eller sånn var det nesten håpløst, men da fikk jeg lært han til å ta smokken litt og fant en grei metode.
Sitter du og ammer? Det funka ikke her når han skulle sove hvertfall. Vi måtte legge oss i senga mi. Jeg la han inntil veggen,
sånn at det var stooor plass ved siden av meg. Så fikk han pupp, og etterhvert sovna han der. Lærte meg og høre på pusten hans om han sov ordentlig.
Så kobla jeg han forsiktig fra puppen, og raskt inn med smokken. Lå helt rolig til han sov ordentlig igjen, holdt smokken på plass osv.
Så rulla jeg meg forsiktig bort, og la en pute med t-skjorta mi på mellom oss... [;)]

Litt styr, men det eneste jeg klarte å finne på... MÅTTE sove litt på natta... Ellers må jeg innrømme at vi ofte sovna med han på puppen ja...
Spesielt når det var tid for litt mat litt utover natta...

Gutten din har nok bare et stort sugebehov, og å ligge sånn inntil mamma er nok veldig trygt og godt. Er nok ikke noe galt. [:)]
Eller sover han mye på dagen, sånn at han har snudd døgnet..!?

Sånn det ser ut for meg kan det være han er syk i magen. Kanskje han trenger å rape mer for er de syk i magen vil de søke mot brystet fordi sugingen lindrer.

Tenker vist ikke helt jeg... [;)] Er det bare i natt han har vært sånn? Er han ikke sånn til vanlig?
Isåfall kan det være noe han søker trøst for ja, men rart hvis han da ikke er sånn på dagen også...

Hei!
det kan godt være øke døgn! Ring HS å prat med de[:)]
Men jeg hadde det på akkuratt samme måte og her var det fordet jeg ikke hadde nåk melk, vi kunne hålde på med amming i 4t i strekk så sovnet hun litt for å våkne og skrike etter mat igjen. Jeg skjønte rett og slett ikke at jeg ikke hadde nåk, mye pga at alle sa at det er bare å legge til og la de suge så lenge og ofte de vill så øker produksjonen.
Når jeg endelig kastet inn håndkle etter 14! dager og ga henne tillegg har jeg alderig sett en unge spise så mye, hun la på seg 800g på 2 1/2 uke! og hun veide ikke mer en 4260 på 6ukers kontrollen.

Spisingen hennes har nå gått til bake til normalt og hun får mm og mme, men mm er nesten slutt med så det er nesten mest for kosen og trygghet nå.

Dra på HS vis dette fortsetter noen dager og vei henne da får du en pekepinn, jeg ville ikke begynt med tillegg før det har gått en stund, for er det økedøgn ødelegger du muligheten for å produsere mer. men forsetter dette så gjør noe med det før det gåt på helsa løs!

Jeg ventet for lenge å både snuppa og jeg hadde det forferdelig, fikk nesten avsmak for hele ammingen og ble nesten kvalm på slutten når hun skrek etter mat. Livet ble en helt annet med mme for min del.

Ville bare skrrive dette jeg så man kan se at det går ann å ha for lite melk å det er lov å tenke tanken.

lykke til!

tusen takk for alle tips og råd.... er så gdt å få så mange tips, da har man hvertfall noe  bedreive tiden med... uff.. hehe

han sovnet til slutt da.. klokken 5 på morningen...[:o][:o] ga han tutten og plutselig så slukna han.. da fant han d for godt å sove litt...

d kan virke som han har snudd døgnet ja.. han sover en del på dagen.. men ikke så veldig mye.. han sover kanskje 7-8- timer i løpet av et døgn... så jeg er litt bekymret ja.
skal ringe hs med en gang... samboern tok seg fri fra jobb i dag så jeg fikk sove ut litt. dette har jo pågått sidn vi kom hjem, så jeg har jo vært helt ferdig... jaja. nok syting for nå...

enda en gang, tusen takk for alle tipsene og rådene....

ORIGINAL: Nesing

Håper dette går seg til etter hvert, Gabriela! Det er slett ikke uvanlig at gullene våre ikke helt forstår forskjell på dag og natt og helst vil henge på puppen døgnet rundt..... Og det er frustrerende og vanskelig å vite hva man skal gjøre. Håper du får sovet litt ut i dag, vennen! 

Signerer denne... Det blir nok bedre snart, du og David må bli litt bedre kjent... E ikkje lett å vite ka som e best heile tida... Ej he so vidt begynt å kjenne igjen ka Dennis vil å han e snart 4 uke... En må berre ver tålmodig og prøve seg litt fram... Men ej trur nok ikkje ej ville ha begynt med mme enda da.. [:D]

Back
Topp