Sukk! Søvn...

Bollemor

Elsker forumet
*MIA*
Jeg sliter sååå veldig med å sove om dagen!

Når jeg legger meg er jeg trøtt som en dupp, men så begyner spetakkelet!
Bena mine er så sinnsykt urolige, jeg tar magnesium, men synes ikke det har noen virkning. Også klarer jeg heller ikke finne noen behaglig stilling å ligge i, siden ejg er vant til å ligge på magen. Tett i nesen blir jeg også med en gang jeg legger meg, og for å toppe kaka, så må jeg tisse mellom 3 og 8 ganger i løpet av natten!

Jeg blir helt gal av å ikke få sove!!! Noen med gode råd?

Sorry, ble litt klaging her, men trenger å tømme litt ;)

Hei! :-) jeg har også slitt mye med søvn i svangerskapet. I forhold til det å bli tett i nesa: så bruker jeg å skylle godt med NaCl og renske skikkelig opp, hver kveld før jeg legger meg. Da unngår jeg at det blir så tett.
I forhold til sovestilling; så har jeg fått meg en ammepute som jeg sover med, den gir god støtte og det er lettere å slappe av.
Jeg har slitt med at jeg har høy puls om kveldene, og at det dermed er vanskelig å sovne. I den forbindelse har jeg prøvd ut autogen trening - det er både avslappende og beroligende.
I forhold til urolige ben, kan det hjelpe å strekke godt ut før du legger deg? Jeg får krampe i leggene, og da hjelper det å strekke ut før sengetid.
Håper du finner noe som fungerer for deg, søvn må man ha! :-) lykke til! :-)

Takk for råd!! :) Strekke ut før leggetid her jeg ikke prøvd, så det skal prøves ut! Også leste jeg også at det kan være mangel på jern, så jeg får starte med jerntabletter igjen.
Får håpe det bedrer seg!

Jeg sliter også. Er i likhet med deg trøtt før jeg kommer i seng og i senga, men får ikke sove!

Jeg bruker doomoo ammepute for tvillinger, så jeg får gode sovestillinger, er ikke tett - får bare ikke sove.

Jeg visste ikke at mangel på jern hadde noe å si, men da skal jeg begynne med tilskudd for å se om det hjelper. Har ikke mangel, men vipper i nedre sjikt av tabellen nå.

Har slitt de siste nettene jeg også. Vet ikke helt om det har med graviditeten og gjøre, eller omstendighetene vi er i. Mest sannsynlig er det en kombinasjon.

Jeg får bare ikke sove...

Høres veldig slitsomt ut.

Her sover jeg med dyne og pute under hode/rygg. Men alikevel så våkner jeg av sure oppstøt :P

Dere med sure oppstøt/halsbrann om natten, mitt beste tips er å ligge på venstre side :) Det skal i alle fall være det beste med tanke på åpningen av magesekken eller noe. Selv merker jeg at det har mye å si hvilken side jeg ligger på når jeg får oppstøt. Det minsker presset.

Har lite med gode råd å komme med, følger tråden for tips ;)
Jeg er svært plaget med tett nese (misstenker nesepolypper) men utrolig nok er det kun i graviditeten jeg har det sånn..! :/ siste kontrollen nå tok jeg opp problemet med legen og fikk resept på kortison nesespray. Spent på om den gjør noe nytte av seg..

Nå har hoftesmertene på natten kommet tilbake for fullt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Slet litt med det i starten av svangerskapet, så ble det borte og kom bare tilbake sånn innimellom, men ikke så kraftig som nå. Har ikke sovet noe særlig bra siden fredag..

Jeg sovner fint, men våkner en eller annen gang i løped av natta og er da våken en evighet og hvis jeg sovner igjen er det bare korte blunder..

Back
Topp