sugekopp vs tang!

lillefot

Elsker forumet
hadde du under fødsel???

første mann min ble forløst med suge kopp.

glad for det,ellers hadde det endt i haste keisersnitt.

var pigg og frisk etter fødsel og revnet lite.

erfaringene deres?? [:D][:D] 

Fikk sugekopp når tvilling 1 lå langt opp i fødselskanalen, for han kom seg ikke ned. Gjorde noe inni helvetes vondt - pressriene merket jeg omtrent ikke i forhold. Også blei det mislykka og endte i hastekeisersnitt allikevel. Den gjorde at jeg var sår og rød "oppi der" ihvertfall 4 mnd etter fødsel. 

her gikk alt ganske fort egentlig! Ingen hadde trodd jeg skulle få full åpning så fort, så alt lå klart for en kjapp fødsel... men.. lillegutt satt fast med ene hånda opp mot hodet og kom seg ingen vei[:'(]
Jeg lå en god stund før de bestemte å ta han med sugekopp, og da gikk det kjapt! Han var i fin form, men hadde de ventet lengre hadde nok han blitt utslitt han også.
Han var i flott tilstand når han kom ut, litt avlang i hodet, men det gikk veldig fort bort [:)]
Jeg har jo ikke noe å sammenligne med, men gikk leeeeeenge med ondt etter syingen [:'(]

Jeg ble prøvd både tang og sugekopp på.
Kenneth sto skjevt med hodet, de prøvde tang, men det fikk de ikke på, og det gjorde sabla vondt der og da.
Etterpå brukte de sugekopp, og det merket jeg ingenting til. Den ble satt på under ei ri, på neste rie dro de litt i den, og resten gjorde jeg selv [;)]

Glad jeg fikk hjelp med å få han ut, hadde jo presset i "en hel evighet" allerede.

Ble tatt med sugepropp fordi han satt fast og jeg fikk aldri full åpning[:-][:-]
ble klippet og revnet både utvendig og innvendig. Hadde vondt i 2 mnd etterpå[:-][:@] hjalp når renselsen gav seg og jeg slapp å gå med det helvetes bindet. men hadde den i 7 uker, så tok tid dette...

Dennis satt fast i bekkenet mitt han... Det fant de ut da jeg begynte å presse og hjertelyden hans sank kraftig. Da kom lege og han måtte få hjelp med tang over bekkenet mitt - etter det presset jeg han ut selv. Ble klippet og revnet innvendig og følte jeg måtte sy herfra til månen! (lå 1,5 time å ble sydd etterpå) Men jeg fikk bedøvelse før hun klippet meg og jeg merket et trykk da hun satte inn tanga, men syns ikke det var spesielt vondt...
Slet ikke noe spesielt med stingene, men klart jeg kjente det! Jeg hadde mest problemer med at jeg var så støl i lårene etter fødselen jeg! [&:] Jeg fikk slike ting å sparke fra på da jeg presset... Brukte nok muskler jeg sjelden bruker ellers gitt! [8D]

Back
Topp