Sugeforvirret...

Durken

Forumet er livet
Min lille nyfødte sønn er altfor trøtt, og vi har gitt pumpe melk på flaske etter amming for at han skal få i seg nok.
Har vært viktig at han har spist skikkelig pga lavt blodsukker, lav temperatur og dehydrering når han kom til verden.

Nå kan det se ut som om han ikke greier å suge riktig på brystet lenger[:(]
Er det noen måte jeg kan få rettet opp i forvirringen hans? Eller bør jeg se for meg full pumping og koseamming bare fremover?
Hva er realistisk egenlig?

Uffda, du bør søke hjelp på barselpoliklinikken eller helsestasjonen du.

Jeg fikk visst sugeforvirring pga for tidlig bruk av smokk/flaske og mamma klarte aldri å amme meg etterpå.

Søk hjelp du, det finnes mange flinke der ute[;)]

Dytter litt for deg da, i tilfelle det er noen med erfaringer her.

ORIGINAL: Rimpro

du bør slutte med flaska med engang!
finn andre metoder å gi han ekstra mat på..
flaska ødelegger for ammingen..
det finnes masse andre ting du kan bruke, kopp, sprøyte (uten spiss), hjelpebryst..

hos meg begynte de å gi jenta mi flaske etter 1,5 døgn på føden.. fikk aldri helt til ammingen pga det..

Vi kopp mata han på sykehuset, men det blir jo så mye gris. Spesielt når man mater sovende baby...

Noen som har andre råd enn å slutte med flaska?

bruk kopp! Sånne små medisinbegre skal visst fungere. Pass bare på at ungen er skikkelig våken når du gir.

Prøv med brystskjold. Da får han godt tak og det er litt samme konsistens som flaska.
Masse lykke til!

Og hvis det ikke funker så sjekk om han har stramt tungebånd!!

Jeg sleit med det samme, en slapp baby som vi ikke fikk i mat (fordi han var slapp og søvning, og ble slapp fordi han ikke fikk i seg mat - en ond sirkel rett og slett).
Vi blåste på ham, kledde av ham, gnidde ham under føttene - alt for åp få ham våken så han kunne spise...håpløst![&o]
Vi koppmatet, ga mme, ga morsmelk fra kopp - men ble bare søl og han fikk ikke i seg nok.

Han orket ikke å suge skikkelig fra brystet fordi han var så slapp/søvning, og gikk bare ned i vekt så vi begynte å gi fra flaske. Det ble løsningen for oss; han begynte å ta til seg mer mat, ble sterkere OG klarte derfor også å suge skikkelig på brystet. Så flaskemating ble redningen for å få til ammingen her (fullammer)[;)]

Min erfaring.

Back
Topp