Sugebehov

ivfmamma

Elsker forumet
Maiblomstene 2016
Husker da jeg var liten så hadde vi en kattunge som vi fikk alt for tidlig. Den sutta på alt den kom over da den skulle kose. Holdt på med det som voksen også. I senere tid ble jeg informert om at kattunger som blir tatt for tidlig vekk fra kattemor ofte blir sånn.

Så kom jeg til å tenke på (har ikke googlet) siden min frøken ikke vil ha smokk, eller suger på tommelen kanskje får dekt sitt sugebehov med puppen? Jeg ammer ofte og alltid til søvn på natt ( dagtid hvis jeg ikke triller).

Bare en tanke jeg hadde☺️ noen som har hørt om det eller deler samme teori?

Smokk og tommel er jo et substitutt for pupp.

Barn har sugebehov i varierende grad. Pupp er ikke bare mat, men også kos, trøst og trygghet. Så det er helt naturlig at de ønsker å suge om se blir slitne, trøtte, lei seg osv i tillegg til når de er sulten. Det er fra naturens side vanlig at de får kos ved brystet istedenfor smokk. Og da i flere år.

Kanskje derfor min ikke vil ha smokk da :-) Det var jo egentlig ikke en dum teori! Han brukte smokk en liten periode da han var bitteliten, men nå skjønner han liksom ikke greia med den. Er straks 11 mnd.

Kanskje derfor min ikke vil ha smokk da :-) Det var jo egentlig ikke en dum teori! Han brukte smokk en liten periode da han var bitteliten, men nå skjønner han liksom ikke greia med den. Er straks 11 mnd.
Jenta mi også! Hun bruker den som tyggeleke. Jeg tror jeg lærer henne noe dumt egentlig. Jeg puttet smokken i munn min og hun elsker å ta den ut. Så hun kommer jo til å dra ut alle smokker hun ser, stakkars andre babyer hehe

Jenta mi også! Hun bruker den som tyggeleke. Jeg tror jeg lærer henne noe dumt egentlig. Jeg puttet smokken i munn min og hun elsker å ta den ut. Så hun kommer jo til å dra ut alle smokker hun ser, stakkars andre babyer hehe

Hehe, jeg har inntrykk av at babyer liker å dra ut andres smokker uansett, så tror ikke du skal ta på det så mye skyld der altså :-P En periode ønsket jeg så inderlig at han skulle ta smokk, men nå har han egentlig roa seg litt på puppen igjen, så det går bra :-)

Hehe, jeg har inntrykk av at babyer liker å dra ut andres smokker uansett, så tror ikke du skal ta på det så mye skyld der altså :-P En periode ønsket jeg så inderlig at han skulle ta smokk, men nå har han egentlig roa seg litt på puppen igjen, så det går bra :-)
Ja! Var en periode ingenting hjalp, men det gikk heldigvis fort over.

Back
Topp