Subway o.l.

Bkno0730172

Betatt av forumet
Noen som vet om subway o.l. er trygt?
Igår var jeg mee noen dit, og dagens hadde både salami og pepperoni.
De bruker jo hansker, men bytter ikke mellom hvert pålegg. Så tok først salami, så pepperoni, så ost, så salat....

Jeg spiste ikke der selv, men lurer på hva andre tenker? Kan man trygt spise der når osten og salaten kan ha rester av salami og pepperoni i seg?

Jeg hadde varslet fra om at jeg ønsket bytte av hansker før "mitt" pålegg.

Jeg hadde nok spist det, vet ikke om det "smitter" så lett? Men hadde jeg turt hadde jeg spurt om de kunne skifte hansker ;)

Jeg har 3 barn jeg hjelper å lage mat til hver dag. Den ene vil ha salami og den andre ost og den tredje forespørsel - da vasker jeg strengt talt ikke hendene mellom hvert brødskive.
Alt med måte tenker jeg!

....og i de 4 svangerskapene mine så har jeg hatt 5 jordmødre og samtlige har sagt man kan spise salami...

Jeg har 3 barn jeg hjelper å lage mat til hver dag. Den ene vil ha salami og den andre ost og den tredje forespørsel - da vasker jeg strengt talt ikke hendene mellom hvert brødskive.
Alt med måte tenker jeg!

....og i de 4 svangerskapene mine så har jeg hatt 5 jordmødre og samtlige har sagt man kan spise salami...
Det er jo ikke farlig å være i nærheten av det, men gravide bør passe seg pga smitten. Er en dum risk å ta selv om det er lite sannsynlig å få bakterien...

Ja, JEG spiser det ikke.
Men jeg vasker ikke hendene mellom barna sine salami-brødskiver og mine oste-brødskiver.
Skyt meg :-)

Hahah, følte meg litt dum da jeg var på Subway og dama bak dreiv å tafsa på noe salami før hun begynte med min. Ble skikkelig usikker, men sa til slutt at jeg var hyperallergisk mot salami og om hun kunne lage en ny. Fikk såå dårlig samvittighet, men bedre å være føre var ;)

Alt med måte tenker jeg!

Å smøre til andre er jo greit!
Gjør det jeg også. :-)
Men da spiser man det jo ikke selv.

Det jeg tenkte på var altså om det er ok å spise pålegg fra fast food, hvor det kan være rester etter salami osv.
Om de bytter hansker hjelper kanskje ikke når de uansett kan ha fått salami og pepperoni oppi annet pålegg fra forrige kunde.

Enig i alt med måte, derfor jeg lurer! :-)
Da er det ikke farlig om små pepperonibiter havner på gravid sin baguette?
Er jo deilig å kunne ta en baguette ute med andre iblant også! :-)

Ja, JEG spiser det ikke.
Men jeg vasker ikke hendene mellom barna sine salami-brødskiver og mine oste-brødskiver.
Skyt meg :)
Skyter ingen!
Fint å høre hva andre tenker! :-)
Det er jo ikke sikkert det smitter sånn, men begynte bare å lure litt på det etter observasjonen igår.

Er det listeria/toxoplasmose i maten så holder det med den miste bit. Det sagt så er vel sjansen for at det finnes de to typene minimalt, jeg hadde personlig ikke brydd meg og spist med god samvittighet!;)

Back
Topp