subutex og metadon

Jeg ville sett det an, men jeg ville nok ikke latt noen på LAR-behandling passe barnet mitt alene uansett om det er Metadon eller Subutex/Subuxone, hvertfall ikkef ør jeg hadde sett mange samvær. Men sånn på stående for så vil jeg si at jeg ville virdert metadon-brukere anderledes enn Subutex-brukere fordi det er stor forskjell på de stoffene. Metadon-brukere blir betydelig mer sløvet, du kan ikke nødvendigvis se om noen bruker Subutex og de blir ikke ruset...

Vel nå kom jo subutex på markede for å være en motpol til Metadon. Subutex skal ikke ha noen rus, men den skal hovedsaklig
dempe abstinensene. Jeg har en niese som var heroinist og jeg har møtt henne på både metadon og subutex, og
det er stooor forskjell på de to medikamentene.

Jeg møtte en fyr på metadon en gang, han var TYDELIG sløvet og ubehagelig å være sammen med, hadde ikke ønsket at barnet mitt skulle være med han.
Jeg har inntrykk at mange som bruker metadon bare går frem og tilbake mellom vanlig rus og metadon, men håper det hjelper noen

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Skrulla86

Jeg møtte en fyr på metadon en gang, han var TYDELIG sløvet og ubehagelig å være sammen med, hadde ikke ønsket at barnet mitt skulle være med han.
Jeg har inntrykk at mange som bruker metadon bare går frem og tilbake mellom vanlig rus og metadon, men håper det hjelper noen

Fordi at han var sløv da mener du?

Fordi han var kjempe sløv og sovna mens vi prata +++ Barn skjønner ikke sånt, og det kan være veldig ubehageli og ekkelt(som når folk er veldig fulle). Men det spørs jo veldig på barnets alder!

PS: legger til at jeg ikek er ukjent med rusmisbruk. Min mor var pillemisbruker og faren til sambo er heroinmisbruker(narkoman)

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: MiLfYwAy

Vel nå kom jo subutex på markede for å være en motpol til Metadon. Subutex skal ikke ha noen rus, men den skal hovedsaklig
dempe abstinensene. Jeg har en niese som var heroinist og jeg har møtt henne på både metadon og subutex, og
det er stooor forskjell på de to medikamentene.

Selv på subetex vil man bli sløv i innkjøringsperioden..

Ok, det et jeg ingenting om, eneste jeg vet er at når jeg møtte niesa på subutex så var hun så oppegående
som jeg ikke har sett henne på mange år. Men jeg vet jo ikke hvor lenge hun da hadde gått på det.

Ang metadon tror jeg også at man får med flere dagsdoser hjem på eget ansvar alt for fort og at det da er fristende å drikke alt ganske så radig.. Desverre.

ORIGINAL: Febbis

må ærlig innrømme at jeg ikke har så veldig god kjennskap til disse preparatene.
Vet det demper abstinensene, og det er jo bra og medisinere med det, enn å skyte sprøyter med heroin!!! At man blir sløv er jo en ting, de blir jo desperate om de ikke får dempet behovet.

Og at de ikke har noe i nærheten av barn å gjøre når de er påvirket av disse legemidlene synes jeg er stygt å si. Hadde jeg hatt en onkel feks, som gikk på subutex, så skulle han værsågod få lov til å tilbringe tid med barna mine!!![:D] Jeg hadde ikke latt de overnatte alene hos han, eller latt han ta de med i parken alene. Men å være sammen med de skulle han få vært! Hvorfor ikke? Det er et av livets gleder, og fordi man har en historie som narkoman, betyr ikke at man skal frarøves livets gleder. Da kan man jo egentlig bare fortsette å ruse seg. De kommer til kort så mange andre steder i samfunnet...[>:]

Jeg synes det står STOR respekt av de som kommer seg bort fra heroin avhengighet!!![:D]

Må signere deg [:D]

Har selv en far som har vært heroinmisbruker siden jeg var baby. Han har slutta med heroinen nå takket være medisiner og hjelp, å vi har gradvis fått mer kontakt igjen [:)] Aldri om jeg hadde nekta han å treffe gutten min, han får ikke ha han alene nei. Det er en styrke for ham å vite at han har alle rundt seg..Derfor tror jeg det er uheldig å nekte de kontakt!

har en kamerat som går på subutex og han kan man ikke se det på en gang..han har klart myye selv..han har nå vært frusfri i 5 år ca og han hadde jeg lett latt set etter barna mine lit..ho største ser opp til han og er veldig gla i han,og når vi skule velge fadere til lille så valgte mi han...for di at han er stabil,vile  vise mi stolte på han,han er en jeg har respekt for,,jeg vet hva han har vært i gjennom både før å etter...og vi har vært på mange turer sammen,film kvelder, han er flink til å ta med ho store på ting for eks å skru bil noe ho syns er gøy..han er værden greieste...
å han fikk ikke medesiner hjem me ne gang da kom det sykepleiere hjem til han..han har gjort mye jobb selv kommunene har ikke vært veldig flinke til å støte opp,,han venter nå på å komme inn på et senter så han kan byge seg selv opp i gjenn noe han ønsker selv for å styrke selvetliten oxo...han har eget hus og der inne e det så strøkent at man kan spise fra gulve vist mann vil...
vet at jenta som får han er heldig...

derfor syns jeg det blir domt å dra alle unnder en kam og desuten så reagere alle forskjelig på di forskjelige "medesinene" og er viktig å støte og vise tilit til di som virkelig prøver å få ordne på live sit å slute..værtfla ikke stengedi ute......

så lenge man kun bruker metadon eller subutex i riktig form, er de rusfri i mine øyne[:)]
har ikke noe problem å la mine barn omgåes personer som bruker dette.

etter det lille intrykket jeg har, er subutex hakket bedre enn metadon.
har hørt om flere mennesker som lever et A4 liv med metadon[:)]

synes det er et flott alternativ.

Tusler stille inn og hvisker at jeg syns igrunn det er skremmende, og litt trist, at så mange her inne kjenner og/eller har nær familie som er/har vært rusmisbrukere.... Mulig det er fordi jeg er en bondeknøl, men jeg har aldri kjent så mye som en pillemisbruker engang jeg, heldigvis.

ORIGINAL: TheusOgNuska

så lenge man kun bruker metadon eller subutex i riktig form, er de rusfri i mine øyne[:)]
har ikke noe problem å la mine barn omgåes personer som bruker dette.

etter det lille intrykket jeg har, er subutex hakket bedre enn metadon.
har hørt om flere mennesker som lever et A4 liv med metadon[:)]

synes det er et flott alternativ.

[:)][:)] enig

Back
Topp