Hvordan har deres fødsler vært? Jeg har begynt å tenke litt på dette og er litt redd for å føde hjemme alene denne gang..
Sist fødsel varte totalt 4 timer fra vannet gikk, 3 timer fra første ri. Var på sykehuset ca 1.5 time før babyen kom og under en time i aktiv fødsel (fra 4 cm).
Er redd det skal gå enda kjappere denne gang, og da spørs det om jeg rekker å få barnevakt og komme meg til sykehuset (er ca 40 min å kjøre).
Er det noe som sier at det er sannsynlig at neste kommer kjapt pga at jeg har hatt en rask fødsel før?
Med nr 1 tok det totalt 8 timer fra vannet gikk, ca 2 timer i aktiv fødsel.
Sist fødsel varte totalt 4 timer fra vannet gikk, 3 timer fra første ri. Var på sykehuset ca 1.5 time før babyen kom og under en time i aktiv fødsel (fra 4 cm).
Er redd det skal gå enda kjappere denne gang, og da spørs det om jeg rekker å få barnevakt og komme meg til sykehuset (er ca 40 min å kjøre).
Er det noe som sier at det er sannsynlig at neste kommer kjapt pga at jeg har hatt en rask fødsel før?
Med nr 1 tok det totalt 8 timer fra vannet gikk, ca 2 timer i aktiv fødsel.
Last edited:
jeg ser det at de som har hatt styrtfødsler tidligere får komme inn på sykehuset når fødselen er i gang, noen blir til og med satt i gang etter eget ønske (for å ha kontroll). Kunne det vært en ide? Høre med jordmor, en uke før eller no?

eller være jordmor