Styrtfødsel

Nøtteliiten

Flørter med forumet
Noen som har opplevd at fødsler IKKE går raskere med nr. 2, 3, 4 osv?

Jeg har 2 raske fødsler bak meg. 1. tok under 2 timer og 2. tok ca. 45 minutt. Kjenner dette alene gjør at jeg ikke er giret på å gjøre det igjen, i frykt for å ikke rekke frem til sykehuset.

Noen som har opplevd at fødsler IKKE går raskere med nr. 2, 3, 4 osv?

Jeg har 2 raske fødsler bak meg. 1. tok under 2 timer og 2. tok ca. 45 minutt. Kjenner dette alene gjør at jeg ikke er giret på å gjøre det igjen, i frykt for å ikke rekke frem til sykehuset.

Styrtfødsel med nummer 1
Aktiv fødsel på 18 timer med nummer 2 :banghead:
Begge igangsatt, så 3r mye som kan ha påvirket.
Når du har hatt 2 atyrtfødsler er det nok en litt større sannsynlighet for styrt med tredje også.

Nr 1 gikk fort
Nr 2 ble haste ks så det teller ikke
Nr 3 tok lang tid, var forberedt på kort fødsel, men tok grundig feil

Nr 1 gikk fort
Nr 2 ble haste ks så det teller ikke
Nr 3 tok lang tid, var forberedt på kort fødsel, men tok grundig feil

Oi, du har fått prøvd litt forskjellig med andre ord ;) Litt oppløftende for min del, meen det hørtes jo egentlig litt kjipt ut, da du var forberedt på rask fødsel.

Styrtfødsel med nummer 1
Aktiv fødsel på 18 timer med nummer 2 :banghead:
Begge igangsatt, så 3r mye som kan ha påvirket.
Når du har hatt 2 atyrtfødsler er det nok en litt større sannsynlighet for styrt med tredje også.

Ok, ja det er jo kanskje litt annerledes når en blir satt igang :)

Oi, du har fått prøvd litt forskjellig med andre ord ;) Litt oppløftende for min del, meen det hørtes jo egentlig litt kjipt ut, da du var forberedt på rask fødsel.

var skikkelig kjipt for jeg var veldig plaget med kynnere og maserier siste mnd og var rimelig sliten før fødselen startet. Trodde ikke jeg skulle klare mer underveis i fødselen når jeg etterhvert kjente at bena mine ikke klarte å holde meg oppe lenger

Hatt 3 styrtfødsler også venter nr 4 nå. Siste kom hjemme i stua på tre kvarter (hadde vondt kanskje 20-30 minutter av denne tiden). Hadde da 5 minutter til sykehuset og har nå 1 time. Regner med at denne kommer hjemme også så jeg skal legge en liten plan om det skjer. Min siste var ihvertfall en fantastisk opplevelse og ambulansen kom 5 minutter innen baby kom ut. De hadde ikke peiling på noe men kjente trygt å ha dem der.
Kanskje du skal prate med noen på sykehuset eller din jordmor om dette?

Hatt 3 styrtfødsler også venter nr 4 nå. Siste kom hjemme i stua på tre kvarter (hadde vondt kanskje 20-30 minutter av denne tiden). Hadde da 5 minutter til sykehuset og har nå 1 time. Regner med at denne kommer hjemme også så jeg skal legge en liten plan om det skjer. Min siste var ihvertfall en fantastisk opplevelse og ambulansen kom 5 minutter innen baby kom ut. De hadde ikke peiling på noe men kjente trygt å ha dem der.
Kanskje du skal prate med noen på sykehuset eller din jordmor om dette?

Oi, ja like greit å være forberedt på det da xsmile5 Tenker jeg skal prate med de om det skulle bli aktuelt ja :)

Har 3 styrtfødsler bak meg og venter nå nummer 4.
Første starter naturlig, med modningsrier i ca 1 døgn, aktiv fødsel på 3 timer.
Nr 2 igangsatt ca 2 timer fra første rie jeg kjente til ungen var ute.
Nr 3 igangsatt, vannet ble tatt før jeg egentlig kjente noe. Ungen uten innen 50 min

Forrige gang ble det satt obs varsel i journalen min, sånn at om ting startet av seg selv før planlagt igangsetting så skulle det sendes ambulanse selv om vi har 5min til sykehuset. Den beskjeden skal inn nå også, i tillegg til planlagt igangsettelse ca 1 uke før termin

Her gikk riene fra murringer til skikkelige rundt 17.30. Var på sykehuset kl 18.45. Hadde tre pressrier før hun var ute kl 20.

Førstemann tok 8 timer.

Back
Topp