Styrt fødsel

Langvarig fødsel kan også være intenst... :/
Med storebror hadde jeg intense maserier i 1,5 døgn uten pause, før de ble litt mer effektive (ble satt igang).. For å si det sånn så var det fryktelig lange, vonde timer! Som jeg sa til hu ene, hadde de ikke hatt sperre på vinduene så hadde jeg seriøst hoppa utfor..... Og jeg anser meg sjøl for å ha en relativt grei smerteterskel altså :p

Får håpe du slipper å måtte ringe 113! :)
Huff høres ikke bra ut :O håper fødselen starter når mannen er hjemme :)

Hadde riestimulerende drypp jeg, fikk ikke pauser da heller, forrige rie ble avsluttet med en ny. Satser på at kroppen skjønner selv hva den må gjøre denne gangen.
Samme her..
Håper for oss begge at neste fødsel blir bedre! :)

Nei, var en veldig tøff fødsel, og engelen min overlevde tross oddsene han hadde imot seg <3
Håper neste fødsel blir bedre!

Krysser fingrene for deg! :D
Enda godt ! ❤️ tusen takk :D
Kroppen jobber med kynnere. Herregud bare mannen masserer ryggen min som er vond så strammer det seg. Så lenge det ikke gir utslag så gjør det ikke meg noe :)

Krysser fingrene for bedre fødsel hos deg ❤️

Ja med nr to brukte jeg ca to timer.
Helt grusomt å ha konstante rier, følte jeg mistet kontroll og fikk aldri fikk pause. Det var ikke noe særlig!
Men gleder meg masse til fødsel igjen ;) ingen fødsel er lik.

Åi.. det var kjapt! Var det sykt vondt...?
Jeg sa "jeg dør" sier vel seg selv smertene. Men trodde det skulle bli verre. Fødte uten smertelindring. Fordi jeg hadde vonde kynnere og slik formen min var så var jeg på føden før det startet. Fikk sitte i badekaret mange timer. Fikk vepsestikk, akupunktur og lystgass. Så når fødselen satt i gang brukte jeg ingenting fordi det ikke virket noe på meg :p
Hadde lystgass når de sydde fordi de klarte ikke bedøve. 2 pyntesting føltes ut som en evighet ...

Er vel ikke akkurat styrtfødsel- men fra jeg våknet i senga hjemme til han var ute på sykehuset tok det 3,5 timer. Gikk i ett med rier og ingen pauser. Har gått såpass fort begge gangene før at de ikke har kunnet gi meg noe smertestillende.

Jeg sa "jeg dør" sier vel seg selv smertene. Men trodde det skulle bli verre. Fødte uten smertelindring. Fordi jeg hadde vonde kynnere og slik formen min var så var jeg på føden før det startet. Fikk sitte i badekaret mange timer. Fikk vepsestikk, akupunktur og lystgass. Så når fødselen satt i gang brukte jeg ingenting fordi det ikke virket noe på meg :p
Hadde lystgass når de sydde fordi de klarte ikke bedøve. 2 pyntesting føltes ut som en evighet ...

Åh uff.. høres hardt ut.. håper virkelig det går bedre for deg denne gangen! Og noe smertestillende funker bedre..

Åh uff.. høres hardt ut.. håper virkelig det går bedre for deg denne gangen! Og noe smertestillende funker bedre..
Tar det som det kommer, men jeg klarte meg fint uten. Pustet riktig og følte jeg hadde kontroll oppi hele :)
Men takk ❤️

Hadde blitt det hadde jeg ikke hatt hardt arrvev etter konisering. Fått beskjed om å komme inn på første tegn til rier nå. Hehe. Hadde full åpning da jeg kom inn sist og alle tegn på at dette skulle gå grusomt fort

Redd jeg føder på veien fordi jeg hadde ikke ingen smerter før 4 cm kun som vanlige kynnere. Flere av dere som er redde for det? :p

Eeeeh nei! Måtte tvinges ut med ks etter 40+ timer :p
Sånn var det her..

Men min søster fødte hjemme på stuen, det var en kynner, et plopp og baby skrudde seg ut..
HELT vilt...

Jeg er født i gangen på Haukeland/KK.. i en rullestol!
Min mor hadde vel noen få rier i 30-40 min, der kom jeg....

Er vel ikke akkurat styrtfødsel- men fra jeg våknet i senga hjemme til han var ute på sykehuset tok det 3,5 timer. Gikk i ett med rier og ingen pauser. Har gått såpass fort begge gangene før at de ikke har kunnet gi meg noe smertestillende.

Signerer :-)

Ja hadde det jeg også. Vannet gikk kl 0805 - riene kom sånn ca halvannen time etter. Kom på sykehuset hvor dem nekta å sjekke åpning før jeg klarte å lure ei som "bare var innom rommet" for å hente noe papirer. Og da hadde jeg 8 cm åpning! Wææ..Så var han ute 10:05.

Så smertene starta en halvtimes tid før.. Fått advarsel om at d kan gå enda fortere neste gang :p men vi får nå se :p

Back
Topp