Styrketrening.

• Trådstarter Trådstarter prinsessemamma♡
  • Opprettet Opprettet
P

prinsessemamma♡

Guest
Noen av dere som trener aktivt styrke? Hvor lenge har du tenkt å fortsette? Jeg tenker svangerskapet ut så lenge kroppen tillater det?

Jeg trener styrke. Har PT og fysio som kan fortelle meg hvilke øvelser jeg bør holde meg unna.
Foreløpig har jeg lært at man ikke skal ta sit-ups etter 3 mnd, og prøve å unngå utfall de siste månedene :)
Kommer til å trene som normalt såfremt kroppen tåler det :D

Jeg trener en del styrke til vanlig, har tenkt å fortsette når kvalmen gir seg.

Godt å vite at man skal kutte utfall på slutten :)

Tror det vil lønne seg å vedlikeholde styrketreningen så lenge man kan :)

Jeg trener en del styrke til vanlig, har tenkt å fortsette når kvalmen gir seg.

Godt å vite at man skal kutte utfall på slutten :)

Tror det vil lønne seg å vedlikeholde styrketreningen så lenge man kan :)
Fikk høre av fysio at det var fordi vi da utvider skjellet bak nederst på ryggen/og muligens bekkenet da dette er mykt for å gjøre det lettest mulig å føde. :)

Greit å ikke utvide mer enn nødvendig :P
Jepp! Tror vi prøver å droppe unødvendig bekkenløsning om vi kan unngå det med å droppe en liten øvelse ;) sjekk ut bloggen til Fitnessnora om du vil ha tips til gode øvelser når vi får litt mer mage. Mye gode råd :D

Jepp! Tror vi prøver å droppe unødvendig bekkenløsning om vi kan unngå det med å droppe en liten øvelse ;) sjekk ut bloggen til Fitnessnora om du vil ha tips til gode øvelser når vi får litt mer mage. Mye gode råd :D

Takk for bloggtips, skal jeg absolutt :)

Trener styrke ca 2-3 ganger i uuka samt 1-2 løpeøkter og kommer til å fortsette med det så lenge jeg orker! Forrige svangerskap trente jeg hele tiden (siste økt dagen vannet gikk) men sluttet å løpe ca uke 32 pga bekkenet... Mitt råd er å kjenne på kroppen hva som funker! Mageøvelser synes jeg var ubehagelig tidlig så det droppet jeg men utfall gjorde jeg mye, husk at alle er forskjellige ☺️

Jeg trener endel styrke i tillegg til løping og ski. Forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å fortsette trening som normalt, men være flink til å lytte til kroppen. Mot slutten ble det mest spinning pga bekkenproblematikk, men jeg tror jeg kom godt ut av både graviditet og fødsel pga treningen

Har trent tung styrketrening frem til eg plussade. Har vært sliten. Nå har jeg inntil videre treningsforbud :( skulle reist til Dubai på treningsleir i dag men legen sa nei

Back
Topp