Styrketrening

Novemberhåpet

Flørter med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Etter altfor mange uker med inaktivitet nå, tenkte jeg meg avgårde på treningsstudioet i dag for å trene litt styrke. Har tatt det helt med ro nå den første tiden, pga en spontanabort i høst, som har gjort meg litt ekstra engstelig. Noen som har forslag til gode styrkeøvelser med vekter som man kan gjøre? Ser at man skal unngå knebøy, utfall og liggende øvelser, så da trenger jeg gode tips til hva jeg kan gjøre i stedet :P noen som vet om chins (pull-ups) er ok?

Snoker fra januar :)
Skjønner deg veldig godt. Har en SA bak meg selv, så er også engstelig og påpasselig i dette svangerskapet.

Du kan ta utfall, bare pass på at knærne ikke går forran tærne, om du skjønner? Flere reps, og mindre vekt.

Det skal ikke være noe problem å kjøre pull-ups, så lenge du føler selv det er greit, bare vær forsiktig. Jeg kjører 4x4 på pull-ups, men veksler av og til med lat-machine, avhengig av form og energi :)

Ellers så kan du kjøre:
Armhevinger
Omvendt roing (i f.eks. trx-slynge)
Dips (i stativ eller mellom to benker)
Millitær-press

Markløft og strake markløft kjører jeg selv, men med mindre kg og flere reps. Varierer litt :-)

Ellers så kan du nå gå en stund på mølla, og ha på 15 på incline. Det river i rumpa og lår :D God trening! Du kan sikkert prate med en PT eller noen som jobber på treningssenteret også, slik at de kan komme med tips og råd? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Snoker fra januar :)
Skjønner deg veldig godt. Har en SA bak meg selv, så er også engstelig og påpasselig i dette svangerskapet.

Du kan ta utfall, bare pass på at knærne ikke går forran tærne, om du skjønner? Flere reps, og mindre vekt.

Det skal ikke være noe problem å kjøre pull-ups, så lenge du føler selv det er greit, bare vær forsiktig. Jeg kjører 4x4 på pull-ups, men veksler av og til med lat-machine, avhengig av form og energi :)

Ellers så kan du kjøre:
Armhevinger
Omvendt roing (i f.eks. trx-slynge)
Dips (i stativ eller mellom to benker)
Millitær-press

Markløft og strake markløft kjører jeg selv, men med mindre kg og flere reps. Varierer litt :)

Ellers så kan du nå gå en stund på mølla, og ha på 15 på incline. Det river i rumpa og lår :D God trening! Du kan sikkert prate med en PT eller noen som jobber på treningssenteret også, slik at de kan komme med tips og råd? :)

Tusen hjertlig takk for gode råd =) Forrige gang, da jeg mistet, trente jeg akkurat som før, med håndball, styrketrening, og pulsspinn. Så denne gangen har jeg liksom bitt veldig stillesittende i frykt for at det samme skal skje igjen. Men vil ikke dips gi veldig press på bukmusklaturen?

Tusen hjertlig takk for gode råd =) Forrige gang, da jeg mistet, trente jeg akkurat som før, med håndball, styrketrening, og pulsspinn. Så denne gangen har jeg liksom bitt veldig stillesittende i frykt for at det samme skal skje igjen. Men vil ikke dips gi veldig press på bukmusklaturen?

Samma her!
Jeg er litt usikker på akkurat det, men jeg fikk iallefall beskjed om at det ikke var farlig. Kanskje lurest å ta øvelsen mellom to benker? Da er kroppen iallefall stabil, og det tar vel mest på triceps :)

Samma her!
Jeg er litt usikker på akkurat det, men jeg fikk iallefall beskjed om at det ikke var farlig. Kanskje lurest å ta øvelsen mellom to benker? Da er kroppen iallefall stabil, og det tar vel mest på triceps :)

Spørs det ja =) Bedre å være på den sikre siden :) Etter å ha sett litt på nettet, samt fått råd fra min samboer som er idrettslærer, har jeg kommet fram til at utfall (uten føttene for langt fram og mindre vekter), skråbenk, chins, nedtrekk, motsatt pushups i slynge og knebøy uten vekter er fine øvelser =) så da begynner jeg med det i alle fall, så får vi se hvordan det utvikler seg =) Håper på å komme igang med trening rundt tre ganger i uka nå, men starten er alltid tung når man har vært stillesittende i så mange uker :P

Det hørtes bra ut! :)
Enig, prøver å komme meg i gang jeg også, sitter alt for mye stille for tiden. Er litt smånervøs enda, men har vært på trening 3 ganger i uka her. Bedre enn ingenting, selv om det ikke var de beste øktene :P

Har blitt mest øvelser som jeg har fått av fysio pga bekkenplager for meg siste tiden....

Men merket for en god stund siden at enkelte øvelser jeg har vært vant med å gjøre ikke er behagelige lengre, blant annet benkpress som jeg likte så godt....

Lykke til med treninga, viktigste for deg nå blir nok å komme litt i gang så ta det rolig fra begynnelsen :-)

Det hørtes bra ut! :)
Enig, prøver å komme meg i gang jeg også, sitter alt for mye stille for tiden. Er litt smånervøs enda, men har vært på trening 3 ganger i uka her. Bedre enn ingenting, selv om det ikke var de beste øktene :p

tre ganger i uka er jo bra da, klarer du å holde det gjennom hele svangerskapet er jo det meget bra :)

Så lenge du kjører kontrollert eller ikke har bekkentrøbbel kan du kjøre lett knebøy i starten. Jeg gjør det enda, men blir nok benpress etterhvert. Utfall er også ok med lettere vekter og uten bekkenplager.
Chins eller pullups har jeg tatt i bruk strikk på da jeg kjenner at svaien fort kan komme ettersom magemusklene blir svakere...
Kjører på som før bare uten økning og med hensyn til kropp og dagsform. Lurt å gjøre bekkenøvelser på starten av økter da fokuset er størst og du aktiviserer slik at de er koplet på under hele økten.
Lykke til ;)

Så lenge du kjører kontrollert eller ikke har bekkentrøbbel kan du kjøre lett knebøy i starten. Jeg gjør det enda, men blir nok benpress etterhvert. Utfall er også ok med lettere vekter og uten bekkenplager.
Chins eller pullups har jeg tatt i bruk strikk på da jeg kjenner at svaien fort kan komme ettersom magemusklene blir svakere...
Kjører på som før bare uten økning og med hensyn til kropp og dagsform. Lurt å gjøre bekkenøvelser på starten av økter da fokuset er størst og du aktiviserer slik at de er koplet på under hele økten.
Lykke til ;)

Benkpress er vanskelig synes jeg. Ubehagelig å ha lårene så langt opp mot magen allerede selv om den ikke er stor....

tre ganger i uka er jo bra da, klarer du å holde det gjennom hele svangerskapet er jo det meget bra :)

Ja, du har rett i det! :) Godt du drar meg litt ned på jorden! Er vant til tung styrke 5 ganger i uka, så 3 økter vil være knall. Kan jo ikke kjøre på så hardt lengre. Tenker å bare vedlikeholde det av muskler jeg har :D Har hele livet på å trene etter svangerskapet :)

Ja, du har rett i det! :) Godt du drar meg litt ned på jorden! Er vant til tung styrke 5 ganger i uka, så 3 økter vil være knall. Kan jo ikke kjøre på så hardt lengre. Tenker å bare vedlikeholde det av muskler jeg har :D Har hele livet på å trene etter svangerskapet :)

Endelig føler jeg at jeg også har hatt ei god styrkeøkt! Første i svangerskapet tror jeg nesten! Nå som bekkenet er mer på godlaget kan jeg gjøre mer og ikke bare di kjipe øvelsene fra fysio...

Fikk også kjørt skråbenk men liker ikke å gjøre med med manualer så da blei det smithmaskin eller hva det heter... Bedre enn ikke noe hvertfall :-)

Back
Topp