Styrke puppene?

Tina1988

Elsker forumet
Hva gjør dere for å styrke puppene og ikke minst brystvortene frem til ammingen starter?

Har hørt om massasje av brystene, men gjør dere noe ekstra? For å gjør dem hardere, så de tåler en del mer enn de gjør idag?

Jeg har hørt om jenter som pusser dem med tannbørste, masserer dem, får samboeren til å bite/suge på dem og alskens morsomheter, men jeg har ikke gjort noenting. Ikke at jeg skal påberope meg at man ikke behøver, lille gutt ville ikke suge ordentlig noen gang, så jeg ble ikke sår, men fikk heller ikke melk. Men jeg tror du skal slappe av litt med tannbørstingen i hvertfall [;)][:D][:)]

hehehe, må bare edit litt: Ser for meg pupper som har herdet hud på brystvorta, sånn super klump med brystvorte! hahah! Fantastisk syn inni mitt eget hode. Jada, humoren er på topp i dag forstår jeg [;)]

Vel, min Pappa er allmenlege - og han sa da jeg gikk med lillemor at det der med herding av brystvortene er en myte!!

Det funker ikke, og det er ingen vits i å drive med denslags selvpining!

De fleste blir mer eller mindre sår av ammingen en periode, men det går som oftest over [:)]

Som ~roskva~ sier, så er det bare tull, og unødvendig å påføre seg slik smerte.
Bruk heller brystskjold om du skulle bli øm eller sår.[;)]

Den jordmoren jeg hadde under mitt første svangerskap sa at man ikke skulle gjøre det. For det første så hjalp det ikke og for det andre så var ikke det så bra fordi puppene hadde en slags kobling til livmoren, og når man da begynte herde de så kunne det føre til sammentrekninger i livmoren eller noe sånt, og det var ikke bra. (husker ikke helt va hun sa, men det var noe i den duren).

ORIGINAL: ~Roskva~
Det funker ikke, og det er ingen vits i å drive med denslags selvpining!

De fleste blir mer eller mindre sår av ammingen en periode, men det går som oftest over [:)]

Signerer!!
Kjøp heller Purelan og ha den i sykehusbagen, den lindrer hvis man skulle bli sår.[:)]

Back
Topp