Stuffing uten å stuffe kalkunen

Snart4barnsmor

Gift med forumet
Jeg har så lyst til å lage denne stuffingen:

200 g bacon
250 g brødterninger
200 et eller annet g sopp
4 ss rømme
salt, pepper, persille og basilikum
Dette er bra til en kalkun på ca 5 kg
Stek sopp og bacon, tilsett rømme og så brødet til slutt. Krydre, og stuff kalkunen.

Men har delt opp kalkunen på forhånd så får ikke stuffet den. Kan jeg bare ha det i en ilfastform ved siden av? Og hvor lenge må den da stå?

Ha det i en brødform og ha folie over - jeg har alltid laget mer stuffing enn det er plass til i kalkunen fordi folk synes det er så godt, og da har jeg gjort det sånn. Har av folien på slutten for å få fin stekeskorpe, men det er greit å ha den der til å under selve stekingen for å beholde fuktigheten

ORIGINAL: lenemor

Ha det i en brødform og ha folie over - jeg har alltid laget mer stuffing enn det er plass til i kalkunen fordi folk synes det er så godt, og da har jeg gjort det sånn. Har av folien på slutten for å få fin stekeskorpe, men det er greit å ha den der til å under selve stekingen for å beholde fuktigheten

Hvor lenge steker du den da?

ORIGINAL: Trinse85

Hvor lenge steker du den da?

Nå husker jeg ikke helt - lurer på om jeg steker den i omtrent 40 minutter (har den i sammen med kalkunen - på slutten av steketiden) men jeg har farse i den også da... Her er jo egentlig en del av ingrediensene stekt fra før, så det holder sikkert å steke det i 20 minutter eller noe...

Om du er redd for at stuffingen skal bli tørr kan du jo bare ta litt av kraften du har kokt til sausen og helle over. [;)][:)]

Back
Topp