Stuemøbler?

bondekone

Forumet er livet
Vi er så dritt lei sofaen vi har,vi har aldri hatt noe sittemøbler som er helt nytt.
Nå sitter vi og vurderer å kjøpe noe nytt så står vi her å vurderer 2 løsninger
1. ha et litte firkantet bor og 4-5 slike stoler med fotskamel som en skan slå opp
2. 2+3 setter med vanlig stuebord

Stua er ikke så stor og vi får ikke møblert noe særlig pga at 1 vegg er det vinduer og der den 1 vegen i teorien ska være er det åpent inn mot gamle kamerse

Vi tror det hadde virket større og lettere å møblere ved å ha 4-5 slike stoler mot å ha 2+3 setter

Blir det for dumt å ikke ha sofa?

tar 4-5 stoler med skammel mindre plass enn en sofa?

JEG er avhengig av sofa.. ha en plass å legge seg ned å sløve om kvelden. Vi har 2 slike stoler med skammel man slår opp, men de brukes stort sett aldri. vi ligger i hver vår sofadel om kvelden.

men det er jo deres stue, så dere må jo velge det dere syns er best/finest :)

2x 24November skrev:
tar 4-5 stoler med skammel mindre plass enn en sofa?

JEG er avhengig av sofa.. ha en plass å legge seg ned å sløve om kvelden. Vi har 2 slike stoler med skammel man slår opp, men de brukes stort sett aldri. vi ligger i hver vår sofadel om kvelden.

men det er jo deres stue, så dere må jo velge det dere syns er best/finest :)

de vi har kikket på tar mindre plass en den sofaen vi har sett på
men er så usikker for har syntes sofaen har vært kjekk når unga er syke

Jeg hadde gått for sofa, uten tvil!

Skammel kan bli slitsomt hvis det ikke er noe støtte for ryggen. Hva med 2 litt større recliners og et par små skamler? Er det mulig? Så kan man variere litt?

Ja takk begge deler!

Vi vurderte treseter og to stoler da vi kjøpte møbler for noen uker siden. Men så fant vi en hjørnesofa vi likte, så da ble det bare en stol (med utslagbar fotskammel) siden sambo absolutt ville ha en. Jeg sitter stort sett bare i sofaen, passer meg best.

hadde kjøpt 2 + 3 og heller valgt 1-2 stoler utenom.

Jeg synes det er finest med en 3- seter sofa og to stoler til. Lettere å møblere, og variere også.

Back
Topp