Studier + barselpermisjon = ?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Jeg har begynt deltidsstudier nå samtidig som jeg har lillemann hjemme i ett år til.
Foreløpig går det greit, jeg jobber også endel ved siden av. Travelt innimellom, men helt overkommelig og absolutt verdt det når jeg får hatt han hjemme så lenge!
Det er "bare" 30 studiepoeng da, mer enn det hadde jeg ikke orket tror jeg, hadde nok ikke fått fokusert nok på ungen da føler jeg.

Jeg er fulltidsstudent etter endt permisjon. Hadde studiene begynt mens jeg var i perm så hadd jeg nok gjort det.
Vesla er hos dagmamma fire dager i uka mens jeg har forelesninger på nett. Får ikke lest så masse som jeg kanskje burde, men jeg får da med meg det viktigste.:)
Syns vi har ordna oss greit med denne løsninga, og syns det er godt å kunne ha vesla hjemme en del, i motsetning til om jeg var i full jobb.

Jeg vurderte det men skrinla hele opplegget ganske fort. Nyfødttida er hektisk nok, studier på toppen av det hele ville bare tatt fokus bort fra det viktigste: å være hjemme med babyen! :)

*Surfer mobilt*

Jeg var egentlig godt igang med et nytt studie rett før termin, men droppa det ganske fort etter fødselen da jeg fort skjønte at jeg ikke klarte å ha overskudd til begge deler. Og da var det jo ikke vanskelig å velge bort studiet så småen fikk fult fokus;) Foreløbig jobber jeg bare 60 %, så har eventuelt mulighet å ta oppigjen noe studie når J. begynner i bhg:)

Jeg vurderte det men skrinla hele opplegget ganske fort. Nyfødttida er hektisk nok, studier på toppen av det hele ville bare tatt fokus bort fra det viktigste: å være hjemme med babyen! :)

*Surfer mobilt*
Fortsatte ikke du studiene?

Mente bare du skrev et sted at pappaen tok permisjonen, men da surrer jeg :D

jo, han gjorde det, siden jeg skulle studere. Men klarte ikke å ta eksamen, hadde ikke nubbesjans :p

jo, han gjorde det, siden jeg skulle studere. Men klarte ikke å ta eksamen, hadde ikke nubbesjans :p
Skjønner jeg godt :D
Jeg valgte og å ta permisjon da jeg fikk T midt i studiene =)

Skjønner jeg godt :D
Jeg valgte og å ta permisjon da jeg fikk T midt i studiene =)

ja, neste gang blir jeg nok å gå for det fra dag 1! Men da er jeg nok ikke student likevel :P ;)

hahaha, ble du litt nervøs da du våkna? Om underbevisstheta di prøver å fortelle deg noe? :p
Jeg har en ekkel historie med sanndrømthet, så jeg vet ikke helt...... :o

Jeg har en ekkel historie med sanndrømthet, så jeg vet ikke helt...... :eek:

hahaha, har du sjekka om spiralen fortsatt sitter der den skal??? :P
...kan jo hende det bare er et framtidsskue ;)

Den sitter, kjenner den godt ;)

haha, greit å sjekke med jevne mellomrom! Jeg hadde helt glemt av det legen sa om å kontrollere selv at den var der etter 3 måneder, ble litt panisk da jeg kom på det 9 måneder senere :eek: Men den var der :p

haha, greit å sjekke med jevne mellomrom! Jeg hadde helt glemt av det legen sa om å kontrollere selv at den var der etter 3 måneder, ble litt panisk da jeg kom på det 9 måneder senere :eek: Men den var der :p
Jeg skulle egentlig på etterkontroll med ul for å sjekke helt sikkert jeg, men jeg glemte det helt. Men kjenner den lett da, så det er ikke noe problem :)

nei nå er det natt! Må sikkert stå opp først i morra, siden mannen er ute :P OG jeg har glemt å lage mme, så det må jeg gjøre nå!
God natt :)

Back
Topp