Studiekompetanse? Privatist..

~FrkNovember~

Gift med forumet
Noen som vet hvilke fag man må ha for studiekompetanse nå?
Har søkt rundt nå, men blir så forvirra av dette kunnskapsløftegreiene.. Kan jeg ikke gå opp til matte Y fra reform -94 og få det som godkjent del av studiekompetanse?

Jeg har fra før 3årig vgs med autorisasjon, og som privatist har jeg godkjent norsk skriftlig, naturfag skriftlig og muntlig, nyere historie, samfunnslære og engelsk. Trodde liksom jeg bare trengte matte nå, men har det blitt noe nytt??

Vet ikke helt hvilke fag du må ha, men det er hvertfall ikke mulig å ta opp fag fra reform 94 lenger. Siste frist var høsten 2009. Så nå må man ta fag fra kunnskapsløftet, som da havner på vitnemålet. De kan også erstatte fag du har fra reform 94, bare det ikke er obligatoriske fag.

Takk for opplysende svar! På privatistweb er det nemlig fullt mulig å melde seg opp til matte Y f fra reform 94 med både dato, tid og sted for eksamen, så det syns jeg er litt merkelig[8|] Mangler jo liksom bare ett fag! Ergelig...

Jeg tar matte nå for å få studiekompetanse.. Tar som privatist og synes ikke det er så mye nytt.. Har vært gjennom det meste før[;)]
Reform 94 er helt ut så det går bare å ta eksamen etter kunnskapsløfte!

ORIGINAL: ~FrkNovember~

Takk for opplysende svar! På privatistweb er det nemlig fullt mulig å melde seg opp til matte Y f fra reform 94 med både dato, tid og sted for eksamen, så det syns jeg er litt merkelig[8|] Mangler jo liksom bare ett fag! Ergelig...

Koden er MA1003[;)]

ORIGINAL: ThereseTherese

ORIGINAL: ~FrkNovember~

Koden er MA1003[;)]

Mat1003[;)] Tok den nå i november. 1P + 2P heter den

Driver med det samme selv. Litt av en jungel[&:]

Vet ikke helt hvilke fag du må ha, men det er hvertfall ikke mulig å ta opp fag fra reform 94 lenger. Siste frist var høsten 2009. Så nå må man ta fag fra kunnskapsløftet, som da havner på vitnemålet. De kan også erstatte fag du har fra reform 94, bare det ikke er obligatoriske fag.

Det tror jeg ikke stemmer helt, jeg tror iallefall det er våren 2010. Jeg meldte meg opp i historie og naturfag i går og iallefall historien var etter reform 94.

ORIGINAL: LallePalle

ORIGINAL: Inmari

Det tror jeg ikke stemmer helt, jeg tror iallefall det er våren 2010. Jeg meldte meg opp i historie og naturfag i går og iallefall historien var etter reform 94.

Det stemmer, i VÅR er d siste frist til å ta eksamen etter Reform 94 [;)]

Rikitg, går på bjørknes og må ta matte og samfunnfag i kunnskapsløftet tror jeg det er, og matta!

Det er 1p+2p To delt eksamen, en uten hjelpemidler, og en med![&:] Gruer meg!

Back
Topp