studie / utdannelsen / yrke ergoterapeut

Bruker872mad

Andre møte med forumet

Har noen spørsmål , * dytt * gjerne tråden 

Er studie vanskelig ? Hva lærer en ? Hvor har en praksis i studietiden ?

Er selve yrket fysisk tungt ? Eller tungt på andre måter ?

Hvordan er det jobb muligheter etterpå ? Hvor kan en jobbe ? Hva med lønnen ?

Er det et spennende yrke ? Hvordan er hverdagen i dette yrket ? Noe som er positivt eller negativt ? 

Takker masse for svar ! ! ! 

Kallenavn ikke valgt skrev:

Studiet er ikke vanskelig.. men krever så klart at man følger med og leser pensum. Du lærer masse teorier om hvordan  tilrettelegge hverdagen for mennesker blant annet. Et omfattende og spennende studium om enn litt svevende kanskje?:-) Der jeg gikk hadde vi praksis i hvert skoleår. (Gikk på HIO).

Ikke fysisk tungt, nødvedigvis, men du må orke å løfte litt hjelpemidler og støtte pasienter i blant. Og du må være tålmodig;-)

Du kan jobbe i kommunen, i mijløarbeidertjenesten, i hms,  i nav/hjelpemiddelsentralen, på sykehus eller være kreativ og finne på noe eget. Det finnes ergoteapeuter som jobber som selvstendige arbeidstakere. Du får lønn etter ansinitet og fra 350 i året og oppover tror jeg er ganske vanlig.

Er det et spennende yrke ? Hvordan er hverdagen i dette yrket ? Noe som er positivt eller negativt ? 
Spennede yrke med mange utfordringer. Ergoterapi i kommunen er ikke lovpålagt, noe som nok gir endel frustrasjon der vil jeg tro.

Galleri skrev:

Kallenavn ikke valgt skrev:

Studiet er ikke vanskelig.. men krever så klart at man følger med og leser pensum. Du lærer masse teorier om hvordan  tilrettelegge hverdagen for mennesker blant annet. Et omfattende og spennende studium om enn litt svevende kanskje?:-) Der jeg gikk hadde vi praksis i hvert skoleår. (Gikk på HIO).

Ikke fysisk tungt, nødvedigvis, men du må orke å løfte litt hjelpemidler og støtte pasienter i blant. Og du må være tålmodig;-)

Du kan jobbe i kommunen, i mijløarbeidertjenesten, i hms,  i nav/hjelpemiddelsentralen, på sykehus eller være kreativ og finne på noe eget. Det finnes ergoteapeuter som jobber som selvstendige arbeidstakere. Du får lønn etter ansinitet og fra 350 i året og oppover tror jeg er ganske vanlig.

Spennede yrke med mange utfordringer. Ergoterapi i kommunen er ikke lovpålagt, noe som nok gir endel frustrasjon der vil jeg tro.

Igjen takker jeg masse for svarene ! ! !

Har ikke ennda bestemt om jeg skal satse på dette , eller ta et år med forbedrelse og satse på å komme inn på drømmestudie neste høst står på venteliste , men alt håp er ute denne høsten da 

vanskelig valg !

Godt å høre at yrket ikke er fysisk tungt , spurte siden jeg har sterke uforklarlige smerter daglig i kroppen med revmatisk preg

Hvilke fag har en i utdannelsen ?

Hvor er vanlig å ha praksis i studietiden ?

Selve yrket høres veldig spennende ut med masse variasjon og utfordringer 

Back
Topp