Studert sykepleien i Oslo???

FruGull

Glad i forumet
Er skolen fra 8-15?[8|]

[:)]

De fleste studier holder seg innenfor arbeidsdagen - altså 8-16.. På høyskolen i vestfold i fjor hadde vi undervisning til 16 kanskje et par, tre ganger i løpet av skoleåret - og på universitetet i Agder her jeg går nå, har vi undervisningsstart alt fra 815-1215, og så slutter vi alt fra 11-16.. veldig sjeldent vi er så lenge som til 16 da, mest til 15.. 

ORIGINAL: Dollface™

De fleste studier holder seg innenfor arbeidsdagen - altså 8-16.. På høyskolen i vestfold i fjor hadde vi undervisning til 16 kanskje et par, tre ganger i løpet av skoleåret - og på universitetet i Agder her jeg går nå, har vi undervisningsstart alt fra 815-1215, og så slutter vi alt fra 11-16.. veldig sjeldent vi er så lenge som til 16 da, mest til 15.. 
Oki, men det lar seg i hvert fall gjøre, med 2 åring i bhg og 45 min reisevei?[8|][:)]

ORIGINAL: FlotteLotte

ORIGINAL: Dollface™

Oki, men det lar seg i hvert fall gjøre, med 2 åring i bhg og 45 min reisevei?[8|][:)]

det bør nok gå ja.. dessuten er det jo ikke all undervisning som er obligatorisk heller [:)]

Det spørs.. Jeg er nyutdannet sykepleier og gått på sykepleien på Høgskolen i Oslo... Skoledagene er mellom 8.15 og 15.30 ca, men noen forelesninger kan vare lenger enn dette også.. Første året var jeg på endel forelesninger som varte til 17.30, men begynte da ikke på skolen før 12.30. Det er ikke alle forelesninger som er obligatoriske, men del andre ting som kurs i hjerte-lungeredning, akuttkurs, kommunikasjonskurs og øvelsespost er obligatoriske. Dersom en ikke møter på disse måtte jeg ha sykemeldig/legeerklæring fra lege at jeg var syk. Men de aller fleste dagene er veldig fleksible og du bestemmer selv hva du ønsker å være med på. Dersom du har noen som kan hente barn i bhg de dagene du er nødt til å være lenger er det ikke noe problem med litt pendling. :)

Jeg går på Lovisenberg Diakonale Høgskole, og her varierer det veldig. Første året var det mye 09.00 til 14.00. Enkelte dager var senere, men ikke obligatoriske. Går nå på 2 året og vi har nå flere dager hvor vi begynner 14.00 til 20.00. Disse dagene er obligatoriske, da vi er på øvingspost for å lære diverse prosedyrer. :)

Back
Topp