Studentveiledning

ALovise

Elsker forumet
Gresskarfrøene2023
Novemberfnuggene 2023
I dag skal jeg til veiledningstime på universitetet, gleder meg til å få litt svar på ting og tang :) skal legge opp løpet til mastergraden min, med permisjon og slikt :) håper å få slippe en del av det obligatoriske første semester etter fødselspermisjonen er over :) blir spennende og se hva de kan tilrettelegge :D

Er det flere studenter her/ tidligere studenter som har erfaring med permisjon fra studiene?

Jeg er student, er i sluttfasen med master så blir ikke permisjon i den forbindelse for meg. Men to av jentene jeg studerte med i fjor har tatt et års permisjon, de gjorde seg ferdig med det obligatoriske på første halvannet året og har selve oppgaven igjen å skrive. ;)

Hva skal du ta master i? :)

Skal ta master i spesialpedagogikk (audiopedagogikkfordypning).
Nettopp ferdig med veiledningen nå :) må sende søknad om permisjon (ikke noe problem å få et år). Det problematiske er at jeg ikke vil (eller muligens også KAN) sende småen i bhg etter såvidt et år... Så jeg må i tillegg søke om å få bytta en del av den obligatoriske gruppeundervisningen etter permisjonen til egenarbeid og flytte praksisen til sommeren.
Det er det visstnok emneansvarlig som avgjør, men nå gir jeg jo beskjed i god tid da :p skal sette meg ned med søknader og Mail i kveld :)

Jeg er student, er i sluttfasen med master så blir ikke permisjon i den forbindelse for meg. Men to av jentene jeg studerte med i fjor har tatt et års permisjon, de gjorde seg ferdig med det obligatoriske på første halvannet året og har selve oppgaven igjen å skrive. ;)

Hva skal du ta master i? :)

Men hvordan blir det forresten med deg ang fødselspermisjon/økonomiske forhold da? Du får ikke støtte av Lånekassen? Eller har du jobba nok ved siden av til å få greit utbetalt foreldrepenger?

Men hvordan blir det forresten med deg ang fødselspermisjon/økonomiske forhold da? Du får ikke støtte av Lånekassen? Eller har du jobba nok ved siden av til å få greit utbetalt foreldrepenger?

Jeg skriver master i pedagogikk også. :) VEldig kjekt! :) Ikke spes.ped da. Men jeg har spes.ped i bacheloren min. :) Jeg har ikke søkt om lån dette året, håper jo på å få levert master før jul og da blir det ikke foreldrepenger uansett, dessuten skal meg og mannen dele permisjon 50/50 så tror jeg vil tape mye på å ta studielånet. Har tjent opp greit til å få okei med foreldrepenger, ikke noe å bli rik av men. Vi klarer oss et år. :)

Begynner å studere til uka. Veldig spent på hvordan dette blir. Tenkt at det er som på høyskolen med flere semester, men ser nå at de kun skiller mellom 1 året og 2 året. Planen var å gå første halvår, så permisjon et år før jeg startet på nytt med 2 halvår.
Må undersøke litt med skolen, ikke den skolen med mest informasjon på nettsiden akkurat.

Termin 1.februar 2014

Begynner å studere til uka. Veldig spent på hvordan dette blir. Tenkt at det er som på høyskolen med flere semester, men ser nå at de kun skiller mellom 1 året og 2 året. Planen var å gå første halvår, så permisjon et år før jeg startet på nytt med 2 halvår.
Må undersøke litt med skolen, ikke den skolen med mest informasjon på nettsiden akkurat.

Termin 1.februar 2014

Få deg en veiledningstime så fort som mulig ;) det mangler ikke på støtte fra Lånekassen iallfall, så håper skolen din klarer å tilrettelegge :) hva skal du studere?

Jeg starter på master om 2 uker, siden det er samlingsbasert har jeg som mål å fortsette mens jeg er i permisjon fra fulltidsjobben min.
Vet at skolen min er god på å tilrettelegge både i ft barn, sykdom, andre familiegreier, så jeg har trua på å klare det. Og klarer jeg det ikke på to år så er det bare å bruke lengre tid :)

Få deg en veiledningstime så fort som mulig ;) det mangler ikke på støtte fra Lånekassen iallfall, så håper skolen din klarer å tilrettelegge :) hva skal du studere?
Jeg omskoleres, så skal ikke ha støtte fra Lånekassen. Og så skal jeg gå på fagskolen, ikke høyskolen..
Maskinteknikk

Termin 1.februar 2014

Jeg omskoleres, så skal ikke ha støtte fra Lånekassen. Og så skal jeg gå på fagskolen, ikke høyskolen..
Maskinteknikk

Termin 1.februar 2014

Aha ok da :)

Jeg er student og starter på det 3. og nest siste studieåret nå. Går deltid og samlingsbasert. Er omtrent 50 mil til skolen så jeg reiser søndag og kommer hjem natt til lørdag de ukene jeg er der. Men skolen er heldigvis familievennlig så bebis blir med. Får ikke fravær når jeg går ut av klasserommet med baby. Når ungen blir større er det student barnehage der, og når ungen er stor nok til å klare seg uten pupp og mams så blir den hjemme hos far når jeg er på skolen. Har planer om å være ferdig til juni 2015 sammen med resten av klassen.. :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Back
Topp