Studentmammaer?

motalleodds

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Hei alle junimammaer
Er det flere som er studenter eller som har erfaring med å gjennomføre studier med barn? Jeg er ikke veldig bekymret enda, jeg har troen på at praktiske utfordringer vil løse seg, men tar gjerne imot råd og tips fra andre studentmammaer Jeg skal starte på jus ved UiO nå i januar..

Jeg er student nå, samtidig som jeg jobber60 % ved siden av studiene. Merker st det tærer på. Jeg har det 3 og et halv semester igjen.
Eneste jeg tipsene jeg har hørt fra studentmammaene jeg går i klasse med er å være strukturert og ha et godt samarbeid meg andre i klasse og faren til barnet:)

Jeg er litt redd jeg blir litt utenfor fra starten.. Jeg kommer jo med kul på magen allerede i fadderuken, hehe ;-) Jøss, du er virkelig tøff som jobber i tillegg!
Jeg satser på god hjelp fra samboeren min, spesielt i eksamenstiden! :-)

Det høres tøft ut! All ære til deg som fikk det til:) Jeg satser på å gjennomføre alle eksamener før termin og så ta et års permisjon.. Men er ikke helt sikker enda. Vet dere noe om den økonomiske støtten man får som studentforelder? Har nemlig lest at man kan fylle kriteriene til både foreldrepenger fra NAV OG foreldrestøtte fra lånekassen... Jeg har akkurat fått en fast helgestilling i helsevesenet, så jeg vil fortsette å jobbe ved siden av studiene..

Jeg fikk ikke foreldrestøtte da jeg fikk barnet rett før jeg begynte på skole , men fikk støtte fra nav og stipend i tilegg. Får vel noe stipend på barna, men ikke like mye som de som får baby iløpet av skoleåret. Står sikkert mye på sidene til lånekassen

Jeg har ingen planer om permisjon denne gangen heller, håper på å få det til med baby denne gangen også:-)

Hei alle junimammaer