Jeg får permisjon fra jobben. Dvs at nav betaler utifra hvor mye man har tjent i jobben. Sånn er det for alle, men da er det noen krav som gjelder;
En må jobbet minst 6mnd det siste året (eller er det ila 10mnd?) før du går ut i permisjon. Når jeg skriver jobb et det all pensjonsgivende inntekt, altså det du skatter av. Det spiller ikke hvor stor prosent du har I jobben, om du har én eller flere jobber osv, det er det samlede beløpet de beregner utifra. Jeg vet ikke hvor stort beløpet må være for at en skal få permisjonspenger fra jobben. Hvis man ikke når opp til minstebeløpet, kan man få en engangssum, den er skikkelig lav!
Jeg vet ikke hvor mye du har jobbet ved siden av, så du bør regne ut om det lønner seg for deg å søke permisjonspenger fra jobben eller fra lånekassen. Lånekassen gir ca 7000mnd og det er mye mindre enn det jeg vil få fra jobben.
Er du aleneforsørger er det helt andre regler, og da er pengene fra lånekassen mye mer.
Du bør søke opp og lese, det er en egen link her på forumet, men jeg håper det hjalp å få litt oversikt