Studenter

Beccaa

Elsker forumet
Julikulene 2020
Er det flere av dere som venter barn nå som er studenter? Selv er jeg i neste uke ferdig med 1 året på sykepleien. Hvordan har dere tenkt å gjøre det med studiene ?☺

Tar praktisk eksamen denne uka. Så dersom jeg består er jeg helsefagarbeider på fredag. Er såååå nervevrak..

Er første året på studie, siste eksamen neste uke . Om formen blir bra tar jeg høst semester og søker permisjon etter jul .
Hva har du tenkt ?

Er første året på studie, siste eksamen neste uke . Om formen blir bra tar jeg høst semester og søker permisjon etter jul .
Hva har du tenkt ?

Jeg har lest at jeg må ha 6 ukers permisjon men planen er at mannen tar perm og jeg fortsetter på skolen men må sjekke litt mer opp i det ☺

Heldigvis tok jeg et frisemester fra studie akkurat nå, og har tenkt å forlenge det slik at jeg får gode permisjonspenger. Så skal jeg ta noen fag mens jeg går i perm, hvis jeg får det til:)

Heldigvis tok jeg et frisemester fra studie akkurat nå, og har tenkt å forlenge det slik at jeg får gode permisjonspenger. Så skal jeg ta noen fag mens jeg går i perm, hvis jeg får det til:)

Får du permisjonspenger fra lånekassen da? Jeg jobber utenom skolen også så har ikke satt meg inn i dette her med permisjonspenger

Jeg har lest at jeg må ha 6 ukers permisjon men planen er at mannen tar perm og jeg fortsetter på skolen men må sjekke litt mer opp i det ☺

Det gjorde vi med første mann. Fungerte veldig fint :) du har krav på 6 ukers perm, men om du sitter på skolebenken før, er det opp til deg :)

Holder på med master første året. Vurderer veldig sterkt å ta permisjon ett år og heller starte skrivingen høsten 2017. Har lyst å prioritere å jobbe dette halvåret så eg er sikret en god permisjonstid. Også tror eg hodet mitt er mer tilgjengelig for lærling når den tid kommer. I den lange ventetiden er det veldig babyfokus. Såpass husker eg fra sist :) fikk første i andre året i en bachelor

Jeg er snart ferdig med 3 året på lærerstudiet :-) dette er barn nr 2 midt i studietløpet ;-) Første gikk jeg på skolen til en uke før termin (da var det semesterslutt) og hadde 1 års perm. Er obligatorisk oppmøte på lærerutdanningen..
Denne gangen skal jeg gå høstsemesteret og så forhåpentligvis vis det lar seg gå ta med babyen det siste vår semesteret før jeg tar 1/2 år permisjon før jeg begynner å jobbe :-)

Jeg har egentlig søkt skole til høsten men utsetter til neste høst heller og jobber bare slik som nå :) Orker ikke begynne studietiden nå og avbryte midt oppi pga fødselen. Får heller komme meg gjennom studiene med ammetåke og smårolling på hjernen :p

Vet dere om en kan få permisjonspenger fra både lånekassen og nav? Og er det mulig å bare ta permisjon ifra jobb å ikke skolen?

Vet dere om en kan få permisjonspenger fra både lånekassen og nav? Og er det mulig å bare ta permisjon ifra jobb å ikke skolen?

Du kan ta permisjon ifra jobb og likevel studere. Foreldrepenger fra lånekassen går utifra din og barnefars inntekt. Dere skal tjene veldig lite total for å få noe der. Type begge to student....

Jeg er ferdig med første året VGs, skulle egentlig ta andre året nå (halve året), men siden mini ikke har fått bhg plass så vet jeg ikke helt hvordan dette går :/ når jeg var gravid med
Mini så tok jeg fri år :)

Er egentlig ferdig adjunkt nå i vår, men siden jeg ikke har fått jobb tenkte jeg å prøve meg på opprykket med det samme jeg var i gang...

Er egentlig ferdig adjunkt nå i vår, men siden jeg ikke har fått jobb tenkte jeg å prøve meg på opprykket med det samme jeg var i gang...

Gratulerer med nesten ferdig bachelor:)
Skal du ha permisjon inni der eller bare fortsette på skolen?
Problemet mitt er at vi skal være i praksis fra januar til mai og kan være litt vanskelig midt oppi fødselen og alt

Back
Topp