Studenter

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Hei,

Tenkte å lage en tråd for å høre om det er noen andre som er studenter/ skal være studenter under graviditet.

Selv har jeg igjen ett år av bachelor, som skal kombineres videreutdanning fra høsten. Blir spennende å se hvordan det neste studieåret kan kombineres med fødsel i januar, om alt går bra, og om jeg skal ta full permisjon vårsemesteret eller ta et fag samtidig. Barnefar studerer ved samme institusjon, så kan kanskje la seg gjennomføre? Mye som jeg har god tid til å gruble over. Men først er det eksamen om akkurat to uker - hjelp! Etter eksamen kan bare ukene til 12 uker fly av sted, men akkurat nå skulle to uker vært litt lenger :P

Jeg er ikke student nå men har tenkt å begynne på bachelor utdanning neste år til høsten. Er det galskap å starte da eller kan det gå?

Jeg er lærerstudent.. Dette er mitt andre barn i studieforløpet.. :-) planen min er å føde og på skolen et par dager etterpå.. Mannen er med de første to ukene og passer den lille mens jeg ammer innimellom.. Og etter det så tenkte jeg ha han/ho med meg de siste semesteret.. Er obligatorisk oppmøte på lærerstudiet så må enten ta perm (som jeg gjorde 1 år sist), men siden det bare er 4-5 Mnd før jeg er ferdig så håper jeg at det går fint!

Jeg er ikke student nå men har tenkt å begynne på bachelor utdanning neste år til høsten. Er det galskap å starte da eller kan det gå?

Bedre å starte nå enn om flere år tenker jeg :) det kommer sikkert til å gå å kombinere småbarnsliv med studier om man planlegger studiene godt. Jeg har for øvrig også tenkt å starte på master høsten 2018!

Jeg går på masterstudiet og er halvveis i Master skriving når babyen kommer. Så for min del passer det greit, så lenge eg får jobbet nok til å tjene opp egen permisjon frem til dess.

Jeg fikk førstemann på våren midt i bachelorstudiet. Det var tøft for min del. Hodet mitt var mer opptatt av babyen som skulle komme enn studiet. Endte med å ta opp igjen ett år. Men jeg ville ikke gjort det annerledes i dag :)

Jeg har gått de to siste årene på studiene med en som nå er 3 år, blir ferdig i vår :) det er veldig tøft i eksamensperioden med barn, i tillegg til at jeg har jobb ved siden av. Mye å sjonglere, men det har gått veldig greit :)

Har eksamen den 18. Mai. Ikke fått lest så mye som jeg vil fordi kvalmen meldte seg forrige uke og før det var jeg så trøtt at jeg sovnet i boken. (Litt dårlig timing sånn sett) Får håpe jeg står, så kan jeg heller ta opp eksamen, når jeg har permisjon neste år.

Bedre å starte nå enn om flere år tenker jeg :) det kommer sikkert til å gå å kombinere småbarnsliv med studier om man planlegger studiene godt. Jeg har for øvrig også tenkt å starte på master høsten 2018!

Det er det jeg tenker også! At hvis jeg ikke starter til neste år kommer det ikke til å skje, så får bare finne en løsning. Har en sambo som også er veldig støttende og tror dette skal gå fint med god planlegging :)

Har eksamen den 18. Mai. Ikke fått lest så mye som jeg vil fordi kvalmen meldte seg forrige uke og før det var jeg så trøtt at jeg sovnet i boken. (Litt dårlig timing sånn sett) Får håpe jeg står, så kan jeg heller ta opp eksamen, når jeg har permisjon neste år.

Kjenner meg igjen. Har ikke vært så mye kvalm, men veldig trøtt. Og ikke helt fokusert. Tenker bare på baby og graviditet hele tiden :p

Jeg har to barn.. Første var 1 år når jeg begynte å studere, gikk gravid samtidig som jeg studerte, fødte noen dager etter eksamen, gikk fint :-) gravid med nr 3 nå.. Akkurat ferdig med eksamen og holder på med bachelor nå :-) Går så fint :-) syntes det er herlig enkelt å ha barn mens jeg studerer :-) blir mye mer hektisk når man begynner å jobbe..
Er alltid litt stress uka før eksamen, men da trør mannen litt mer til at jeg skal lese litt ekstra :-)

Jeg har to barn.. Første var 1 år når jeg begynte å studere, gikk gravid samtidig som jeg studerte, fødte noen dager etter eksamen, gikk fint :-) gravid med nr 3 nå.. Akkurat ferdig med eksamen og holder på med bachelor nå :-) Går så fint :-) syntes det er herlig enkelt å ha barn mens jeg studerer :-) blir mye mer hektisk når man begynner å jobbe..
Er alltid litt stress uka før eksamen, men da trør mannen litt mer til at jeg skal lese litt ekstra :-)

Så bra å høre at det kan gå helt fint :)
Har jo både samboer og alle besteforeldre i nærheten som sikkert også kan hjelpe til litt i travle perioder! Føler meg stadig mer optimistisk :)

Herlig å se slik positivitet! :) Tenker at når jeg begynner på skolen til neste høst er ungen gammel nok til barnehage slik at jeg kan gå på skole på dagtid. Det vil jo bli travelt for jeg må jo jobbe i tillegg også men pappan får trø til og vi har besteforeldre rett i nærheten.

Er første år student , 2 eksamen til før ferien men klarer ikke konsentrere meg eller noe motivasjon. Tror kan ta eksamen i babyverden det er det jeg leser mest om dagen :p

Jeg merker også at konsentrasjonen ikke er helt hundre når jeg er i første trimester og er trøtt og kvalm. Vil helst bare ligge på sofaen.
Men klarer å ta meg sammen å lese og skrive det jeg må. Er uendelig mer avslappende når man er ferdig og vet at man står. Man trenger ikke ha det hengende over seg mer..
Jeg hadde med nr 2 termin i midten av desember og ukes eksamen rundt samme tid. Da satte jeg med ned å skrev enn eksamens oppgave på 6000 ord på 2 dager i stedet for 7 dager fordi jeg skulle rekke å levere inn før jeg fødte. Om jeg fikk a eller D spilte ingen rolle for bestått er godt nok og da trenger jeg ikke ha den eksamen hengende over hodet mer..

Det er viktig når man studerer som gravid eller er mamma som student at man klarer å ta seg sammen og presse på den siste uka før eksamen. Her gjelder det å ha stå på vilje og ønske det nok så får man det til!!
Stå på jenter! Dette klarer dere! Er ikke er problem før man gjør det til er problem ;-)

Du har mye mer fleksibilitet og "fritid" som student enn som fast ansatt med jobb :) jeg elsker den delen med å være student og ha barn! Myyye mer stress de dagene jeg skal på jobb mot de dagene jeg har skole ;)

Jeg studerer ved siden av jobben. Har et år igjen (når jeg er ferdig dette semesteret) + en eksamen jeg må ta opp i tillegg (pga sykdom når den skulle være opprinnelig). Jeg har vurdert mye frem og tilbake om jeg skal starte siste året på bacheloren min eller ta perm et år. Og kommet frem til for meg og min familie, at jeg tar et år perm fra skolen nå fra høsten. Så starter jeg opp igjen høsten 2017 :D på denne delen sv studiet er det oppmøte plikt og studietur (i vår semesteret) som det er oppmøteplikt på så da blir det beste for oss og utsette dette året. Skal ta den ene eksamen til høsten uansett da :)

Jeg er student og skal begynne på siste året på bacheloren i høst :) jeg har to fag i høstsemesteret og to fag i vårsemesteret, satser på formen holder seg såpass at jeg får fullført høstsemesteret og tar permisjon i vårsemesteret :)

Jeg studerer ved siden av jobben. Har et år igjen (når jeg er ferdig dette semesteret) + en eksamen jeg må ta opp i tillegg (pga sykdom når den skulle være opprinnelig). Jeg har vurdert mye frem og tilbake om jeg skal starte siste året på bacheloren min eller ta perm et år. Og kommet frem til for meg og min familie, at jeg tar et år perm fra skolen nå fra høsten. Så starter jeg opp igjen høsten 2017 :D på denne delen sv studiet er det oppmøte plikt og studietur (i vår semesteret) som det er oppmøteplikt på så da blir det beste for oss og utsette dette året. Skal ta den ene eksamen til høsten uansett da :)

Kan jeg komme med et tips?

Tar du heller permisjon fra januar av (prøver gjennomføre neste semester) så har du krav på stipend + ekstra forsørgerstipend gratis 49 uker uansett om du gjennomfører året eller ikke. Ergo tjener du 120.000 på å studere videre til permisjonen :) Du trenger ikke bestå noe mens du er i permisjon men kan melde deg opp i fag om du vil ;) Bare lurt sånn at dere får mest ut av pengene

Jeg skal begynne å skrive master til høsten, og fikk vesla når jeg hadde fullført ett semester i januar 2012. Tok permisjon i ett år fra studiene da, og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det denne gangen. Mest fordi at om jeg tar permisjon så får jeg støtte fra lånekassen, mens om jeg ikke gjør det - Så er jeg jo ferdig utdannet sommeren 2017, men jeg kan jo ikke begynne å jobbe med en baby på 6 mnd!

Ellers kan jeg skrive under på at det å ha barn mens man er student er helt fantastisk. Man har en helt annen fleksibilitet i hverdagen som man mister når en begynner å jobbe.

Back
Topp