Studenter

• Trådstarter Trådstarter Asdfklmno
  • Opprettet Opprettet
A

Asdfklmno

Guest
Hei,

Tenkte å lage en tråd for å høre om det er noen andre som er studenter/ skal være studenter under graviditet.

Selv har jeg igjen ett år av bachelor, som skal kombineres videreutdanning fra høsten. Blir spennende å se hvordan det neste studieåret kan kombineres med fødsel i januar, om alt går bra, og om jeg skal ta full permisjon vårsemesteret eller ta et fag samtidig. Barnefar studerer ved samme institusjon, så kan kanskje la seg gjennomføre? Mye som jeg har god tid til å gruble over. Men først er det eksamen om akkurat to uker - hjelp! Etter eksamen kan bare ukene til 12 uker fly av sted, men akkurat nå skulle to uker vært litt lenger :P

Jeg er ikke student nå men har tenkt å begynne på bachelor utdanning neste år til høsten. Er det galskap å starte da eller kan det gå?

Jeg er lærerstudent.. Dette er mitt andre barn i studieforløpet.. :-) planen min er å føde og på skolen et par dager etterpå.. Mannen er med de første to ukene og passer den lille mens jeg ammer innimellom.. Og etter det så tenkte jeg ha han/ho med meg de siste semesteret.. Er obligatorisk oppmøte på lærerstudiet så må enten ta perm (som jeg gjorde 1 år sist), men siden det bare er 4-5 Mnd før jeg er ferdig så håper jeg at det går fint!

Jeg er ikke student nå men har tenkt å begynne på bachelor utdanning neste år til høsten. Er det galskap å starte da eller kan det gå?

Bedre å starte nå enn om flere år tenker jeg :) det kommer sikkert til å gå å kombinere småbarnsliv med studier om man planlegger studiene godt. Jeg har for øvrig også tenkt å starte på master høsten 2018!

Jeg går på masterstudiet og er halvveis i Master skriving når babyen kommer. Så for min del passer det greit, så lenge eg får jobbet nok til å tjene opp egen permisjon frem til dess.