Studenter eller andre! Ang. pappapermisjon..

EllaRoe

Gift med forumet
Dere som er studenter eller som jobber mindre enn femti prosent og som dermed ikke har rett på fedrekvote.. Noen som har tips til smutthull eller lignende der pappaen likevel får disse ukene?

Jeg sitter i følgende situasjon.. Jeg er for tiden heltidstudent ved en høgskole, og går ut i permisjon i slutten av oktober siden jeg har termin i midten av november. I tillegg har jeg en stilling mindre enn femti prosent, der jeg mangler halvannen time for at stillingen skal tilsvare femti prosent, og dermed pappaen får sin kvote[:'(] Jeg starter studiene til neste år i august, hvilket betyr at barnet må begynne i barnehage fra det er ni måneder gammelt, noe jeg egentlig synes er ALT for tidlig[:(] Dersom pappaen hadde krav på fedrekvoten, hadde jo dette sett litt annerledes ut..

Så da lurer jeg altså på, om det er noen som har noen smutthull eller lignende, der pappaen likevel kan få disse verdifulle ukene sine?
-Kan f.eks. arbeidsgiver være snill å plusse på disse halvannen timene på skjemaet? Noen som har vært borti det? Det er i dette tilfellet prat om en stor og seriøs bedrift. Vet ikke om det har noe å si, men..
-Kan jeg være student ved to studieinstitusjoner samtidig? F.eks.hvis jeg tar noen "lette" fag ved universitet.. Er jeg da nødt til å bestå eksamen?
-Eller kan NAV faktisk være så snille og behjelpelige at de ser igjennom fingrene og reglene i slike dumme tilfeller? Det er jo snakk om at jeg mangler halvannen time..

Håper virkelig noen kan hjelpe her inne.. Ganske så uaktuelt å sende en 9 måneder gammel baby i barnehagen[&o] 

Aner ikke helt hvordan de ordna det, men ei vennine av meg tok kun ut i de obligatoriske 6 ukene da hun var student.
Resten av permisjonen tok far ut og han fikk penger gjennom nav.

ORIGINAL: Juliejr

Aner ikke helt hvordan de ordna det, men ei vennine av meg tok kun ut i de obligatoriske 6 ukene da hun var student.