student

kakkeline

Gift med forumet
er det slik at når du er student så får du jo fødselspenger, men får du engangsstånaden itillegg??

hvis jeg ikke har jobbet så får jeg engangsbeløpet??

deilig da..... da kan jeg begynne å handle litt i hodet[:D]

Jeg fikk beskjed av NAV at jeg ikke fikk engangstønad.. Engangstønad er til de som ikke har jobbet i det hele tatt.. Så om du har jobbet skal vel ikke du få det heller

Ungmor89
Engangsstønaden er til de som enten ikke har jobbet eller til de som ikke har jobbet seg opp til rett til foreldrepenger. (1/2 G?)
Så du kan jobbe så lenge du holder deg under grensen og samtidig motta engangsstønad.
Ligger man på grensen til opptjent rett til foreldrepenger tror jeg det er mulig å velge også faktisk, det tilsvarer jo ca. samme beløp uansett. (Ca. 33000)

Hellu ..
Noen som vet hvor mye man kan få i støttepenger?
Jeg er lærling da jeg får babyen, og faren bor 8timer fra meg.
så blir på en måte alene mor ...

ORIGINAL: kakkeline

er det slik at når du er student så får du jo fødselspenger, men får du engangsstånaden itillegg??

Vil bare si at du må være klar over at siden du er student så har ikke far rett på pappaperm, hvis far jobber. Er far oxo student så er saken litt anderledes.

Er selv student og ble skikkelig forbanna når jeg fant ut at far ikke har rett på pappaperm fordi jeg ikke har jobbet nok. som om det ikke er masse jobb ed å være student...

Lykke til

Han går 2 året på allmen nå, men skal ta et fri år til høsten ...
Så det er ikke noe stress igrunn =) hehe ...

Vi lurer bare på hvor mye penger vi kan få vi ?

hvis han jobber så han tjener over en viss sum i mnd mister du noe forsørgerstipend... eneste jeg vet.
Det er en artikkel om det inne på babyverden sine sider under økonomi og rettigheter.

Sjekk ut hvor mye du kan få på nav sidene, tror det står der..
Jeg har helt tragisk inntekt.
Sitter med ca 5000 i mnd.

Fødsels stipendet fra Lånekassen meiner jeg var 22700,- i halvåret, så det er ikke så dårlig!
Men jeg er lærlig, så jeg har 80% av en lønn som er ingenting.

Bare sier det med en gang, til dere/oss studenter.
Om noen blir sykemeldte, søkte ''syke stipend'' fra Lånekassen med en gang om dere er sykemeldt i over to uker. Var var sykemeldt i nesten hele svnagerskapet, tapte masse penger siden jeg ikke jobbet, går jeg heller ikke opp i lønn! Kjempe surt.. SØK SÅ FORT DERE EVT. BLIR SYKE! Hehe

Syntes det er rart at jeg ikke har fått tilbud om engangsstønad..hmm... Har spurt etter det..

Back
Topp