Student?

lyra6

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei,

Jeg skal begynne å studere til en bachelor i høst nå å lurer på om det er noen flere som skal studere når dere får barn nå? Og hvordan dere skal gjøre det?

Jeg skal studere på nett, så det er jo mye mer fleksibelt. Men lurer på om jeg skal studere 100% nå til jul, så deltid i 6mnd/1 år. Eller om jeg skal ta 1 år eller et halvt år permisjon eller hvordan jeg skal gjøre det. Jeg aner jo ikke hvor tøft det blir. Har et barn på 3 år også.

Noen tanker eller erfaringer her? Evt deres plan?:cool05
 
Hei,

Jeg skal begynne å studere til en bachelor i høst nå å lurer på om det er noen flere som skal studere når dere får barn nå? Og hvordan dere skal gjøre det?

Jeg skal studere på nett, så det er jo mye mer fleksibelt. Men lurer på om jeg skal studere 100% nå til jul, så deltid i 6mnd/1 år. Eller om jeg skal ta 1 år eller et halvt år permisjon eller hvordan jeg skal gjøre det. Jeg aner jo ikke hvor tøft det blir. Har et barn på 3 år også.

Noen tanker eller erfaringer her? Evt deres plan?:cool05
Jeg er 10 uker på vei, har vært gjennom IVF behandling under hele skoletiden. Jeg går fysisk på skolen ( går sykepleie 3 året nå til høsten) og skal vel klare å fullføre bachelorgraden og oppgaven rundt fødselstider tenker jeg.. har gått mye bedre enn jeg først trodde.. så blir litt hvordan du legger opp dagene dine og hvor disiplinert du er :)
 
Hei,

Jeg skal begynne å studere til en bachelor i høst nå å lurer på om det er noen flere som skal studere når dere får barn nå? Og hvordan dere skal gjøre det?

Jeg skal studere på nett, så det er jo mye mer fleksibelt. Men lurer på om jeg skal studere 100% nå til jul, så deltid i 6mnd/1 år. Eller om jeg skal ta 1 år eller et halvt år permisjon eller hvordan jeg skal gjøre det. Jeg aner jo ikke hvor tøft det blir. Har et barn på 3 år også.

Noen tanker eller erfaringer her? Evt deres plan?:cool05
Jeg tenker at det kommer helt an på deg, på babyen og på studiet. Min egen mor gikk rett tilbake på studiet da min eldste bror ble født (da var pappa hjemme), hatet å være hjemme med nummer to, og da jeg ble født gikk hun rett tilbake på jobb etter noen dager (jeg hadde au pair). Selv var jeg ikke klar for å dra fra sykehuset etter samme tid, og hadde bruk for å ha pappan hjemme sammen med meg lenge...
 
Jeg skal ta doktorgrad til høsten, som innebærer at jeg må ta 30 studiepoeng med fag! Men om jeg har skjønt det rett kan jeg ta de når jeg vil i løpet av de 3 årene, selv om de fleste tar de i starten. Så er heldig som kan utsette eksamener til en god stund etter perm :) Føler ikke jeg har så mange gode tips, ville bare si lykke til!!
 
Jeg har utsatt masterstudier med 1-2 år, dvs jeg har kommet inn og takket ja til plassen og deretter fått utsatt grunnet graviditeten. Tenker å ta vgsfag som privatist dersom formen tillater det men jeg har aldri vært gravid før så jeg aner ikke hvordan kroppen kommer til å respondere. Foreløpig plan er hvertfall å forsøke :)
 
Jeg begynner også på bachelor i høst. Planen er å studere fult i høst, så ta neste semester hjemme. Etter det skal pappaen få ta over.

Jeg tok et 50% studie i fjor mens jeg jobbet og synes det var mye lettere å være rutinert og motivert etter å ha fått barn. Så det er derfor jeg har bestemt meg for å kaste meg ut i full studie nå. Aner jo ikke om første semester går så bra som jeg ser for meg, men gleder meg til å prøve.
 
Jeg hadde akkurat rukket å bli ferdig med første semester på bacheloren min da jeg oppdaget at jeg var gravid med førstemann. Både jeg og samboer var studenter. han hadde mye obligatorisk undervisning, jeg hadde ingen obligatorisk undervisning det første året vi hadde barn. Vi løste det med at jeg var hjemme med baby på dagtid, men fikk kvelden til å studere.

Det har gått helt fint. Vi fikk til og med hatt henne hjemme ett år ekstra før hun begynte i barnehagen, og studiene ble fullført på normert tid.
 
Back
Topp