Student?

Papooski

Flørter med forumet
Er student siste året og rekker ikke å jobbe 6 mnd før permisjon for å opparbeide meg normal inntekt i foreldrepenger. Vurderer å søke nytt studium, for så å ta permisjon. Flere i samme situasjon?

Det hadde jeg gjort om jeg var deg!:) jeg kjenner ei som ble gravid som student, hun jobbet da litt ved siden av. Gjennomsnittet av det hun tjente i jobben fikk hun som foreldrepenger, pluss at det man får som lån og stipend (et sted mellom 7-8 tusen) får man som fullt stipend som kompensasjon for foreldrepenger. Hun fikk da rundt 15 000 utbetalt. I tillegg til det kunne jo mannen ta ut hele permisjonen, siden hun ikke hadde rett på det siden hun ikke hadde noe jobb å ta permisjon fra :) hvis dette gav mening da. Det fungerte værtfall helt strålende for dem, og både mamma og pappa var hjemme med lille i ca 9 mnd :)

Gir absolutt mening [emoji4]Slik det ser ut nå ser det ut som dette er lurest økonomisk sett [emoji4]Skal dobbeltsjekke litt med lånekassa o.l. Takk for svar [emoji56]

Eg e student, er ferdig i juni. Men har jobba ved siden av studiene i 1,5år,'så har rett på foreldrepenger....jobber også ganske mykje ekstra no og kjem til å jobbe 100% i sommer. Håper det lønnet seg og at utbetalinga vert levelig. Litt usikker på korleis dei regner ut foreldrepenger

Jeg er og student, har ett år igjen på studiet og må dermed ta ett permisjonsår. Jobber deltid vedsiden av studiet (20%). Lurer på hvor en finner informasjon om det at far kan få hele permisjonen? For det hadde vært helt supert om han kan være hjemme så lenge! :D

Back
Topp