Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Mannen min og jeg er studenter og mottar lån og stipend, jeg får også arbeidsavklaringspenger. Er det noen som har det på samme måte? og vet hva vi har rett på under permisjon og om vi har rett på engangsstønad?
en av dere har rett på foreldrestipend, det ligger på rundt 8000-10000 i mnd. Så lenge man studerer et halvt år før fødsel og går frem til tre uker før termin
Du får det i tillegg til foreldrepenger ja. Men du får jo ikke engangsstønad OG foreldrepenger.. Engangsstønad får man bare hvis man ikke har arbeidet nok til å ha rett på foreldrepenger.
Jeg var student når vi fikk vår sønn, og jeg arbeidet de siste 7 mnd før fødsel. Dermed fikk jeg permisjonspenger fra både NAV og fra lånekassen (8600 i mnd inkl forsørgestipend). Forsørgerstipend (varierer ut ifra hvor mye samboer tjener i mnd) får dere begge to. Permisjonspenger fra lånekassen er ikke noe annerledes enn hva man får når man studerer, forskjellen er at alt blir omgjort til stipend
Dette var godt å lese! Jeg er også student, men har en samboer (Faren til barnet) som jobber som barnehageassistent, så usikker på hvordan det blir for oss. Skal prøve å jobbe så mye som mulig selv om jeg studerer slik at jeg får foreldrepenger også