Student, penger fra lånekassa

M_E

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Noen studenter med barn her?? Hvor mye får dere i foreldrestiped fra lånekassa ?:-) har nå fullt lån og stipend og får 7300,- i mnd.. rr det det jeg får i foreldrestipend også da??

Noen studenter med barn her?? Hvor mye får dere i foreldrestiped fra lånekassa ?:) har nå fullt lån og stipend og får 7300,- i mnd.. rr det det jeg får i foreldrestipend også da??
Jeg er student og får 5640 i mnd :) Men jobber også ved siden av :) Litt usikker på hvor mye foreldre stipendet er på av de pengene :) men husker jeg har det :P Men det er værtfall en hvis % av det du har i denne summen på 7300 :)

Jeg har også 7300 i stipend og lån nå.
Når lille frøkena kommer får jeg 11.300 i mnd av lånekassen :) dette er stipend.
Avhenger litt av din samboers inntekt osv.
Du kan gå inn på lånekassens sider å lese om foreldrestipend å regne ut hva du har krav på. De har også flotte eksempler der inne på hvor mye du kan ha krav på.

Husk: du har også krav på engangsstønad fra nav eller foreldrepenger fra nav (om du jobber ved siden av) :)

Jeg har også 7300 i stipend og lån nå.
Når lille frøkena kommer får jeg 11.300 i mnd av lånekassen :) dette er stipend.
Avhenger litt av din samboers inntekt osv.
Du kan gå inn på lånekassens sider å lese om foreldrestipend å regne ut hva du har krav på. De har også flotte eksempler der inne på hvor mye du kan ha krav på.

Husk: du har også krav på engangsstønad fra nav eller foreldrepenger fra nav (om du jobber ved siden av) :)
Ja var inne å kikka. Står et eksempel hvor samboer tjener mer enn 380 000 hvor det står 9785,- men når jeg sendte Mail for litt siden så fikk jeg svar slik jeg forstod det at jeg fikk det samme bare at det ble gitt som bare stipend.. Derfor skjønte jeg ingenting..

Ja var inne å kikka. Står et eksempel hvor samboer tjener mer enn 380 000 hvor det står 9785,- men når jeg sendte Mail for litt siden så fikk jeg svar slik jeg forstod det at jeg fikk det samme bare at det ble gitt som bare stipend.. Derfor skjønte jeg ingenting..

Ååh, det var rart synes jeg, for jeg har også snakka med lånekassen.. Virker som de sier forskjellig? Samboer her tjener vel akkurat i underkant av 380 000, og jeg er heltidsstudent, så da fikk jeg beskjed om at jeg fikk 11.300 ca. Har også flere venninner i klassen som er foreldre som får samme sum :o

Heltidsstudent, et barn, fult lån og stipend, får 8500 ca i mnd.
Og mann uten inntekt eller med urelevant inntekt blir vel bedre å si :-)

Heltidsstudent i permisjon. Har to barn, og mannen tjener ca 400 000. Fullt lån og stipend. Får samme som du i mnd :)

Back
Topp