Student og prøver - Noen flere/Erfaringer?

Hei på deg [emoji4] Så spennende da, at vi er flere her i samme situasjon. Har du dagbok? Kunne vært spennende å fulgt deg på reisen[emoji2]

Ah typisk at han akkurat skulle tjene over grensa da.. Samboeren min er AKK under grensa, Hehe. Hvilen Pp er du i?

Har ikke dagbok enda, tenker jeg vurderer det når jeg får positiv test, vi får se [emoji4]
Er i pp2 nå, prøver oss på monitor nå.
Ja de lønningene er skumle, må passe meg selv også, jeg har rimelig godt betalt og må telle timer på slutten av året for ikke å tjene så mye at jeg bare får lån og ikke stipend [emoji56]

Har ikke dagbok enda, tenker jeg vurderer det når jeg får positiv test, vi får se [emoji4]
Er i pp2 nå, prøver oss på monitor nå.
Ja de lønningene er skumle, må passe meg selv også, jeg har rimelig godt betalt og må telle timer på slutten av året for ikke å tjene så mye at jeg bare får lån og ikke stipend [emoji56]

Ja helt sant det med lønningene. Jeg er kun student og får min "lønn" fra Lånekassen så her er det ganske enkelt slik, men ser det at det kan være litt stress med å ikke gå over grensen om man tjener godt[emoji4]

Men Lånekassen er veldig bra da, bra løsninger for gravide studenter feks[emoji2]

Så bra å høre at det gikk så fint [emoji4] Men hvorfor fikk du ikke foreldrepenger? Er det ikke slik med Lånekassen at om du studerer minst 6 av de 10 siste mnd så har du rett på fødselspenger? Mulig jeg tar feil, men trodde det jeg? [emoji846]

Jeg lurer vel egentlig ikke på noe spesifikt, men vil bare høre andres erfaringer egentlig, for det menes jo at man bør vente til man et ferdig med skole, men samtidig så leser man også om så mange fine opplevelser med å både være gravid og ha små barn mens man er student. Også er det jo fint med Lånekassen som har en bra ordning om man er gravid og student [emoji1360]

Det stemmer! Eller hvis du er under utdanning får du "lån" som stipend er i overkant av 7000kr i mnd :p

Det er faktisk helt supert å få barn I studiet, for min del har jeg hvertfall fått mye mer tid sammen med gutten min enn jeg hadde gjort om jeg hadde jobbet fullt:) men en dans på roser skal jeg innrømme at det ikke har vert :p

Jeg blir straks 23 år og har verdens beste gutt på 2 år :) Jeg følte at folk dømte meg veldig når jeg ble gravid som 19 åring. Skal også sies at jeg dessverre har mistet mange venner fordi de hadde andre interesser enn barn og synes jeg burde tatt abort selv om det faktisk var et planlagt og ønsket barn! Samboeren min er 10 år eldre enn meg og jeg ønsker å ha nok så tette barn slik at de får mye glede av hverandre så håper det klaffer snart :p

Miste venner kan du gjøre uansett alder, er i 30 årene og slitter med å holde på venner som ikke har barn fordi de vil treffes uten barn men jeg har ikke mulighet og lyst til barnevakt hele tiden.. så det betyr hvor venner er i livet med eller uten barn:/

Back
Topp