student og permisjon ..

Godemine

Gift med forumet
Junibarna 2015
Jeg har termin 26. mai, går ut i permisjon 7. mai. Har ordnet så jeg har fått permisjon fra skolen til mai neste år igjen (2008). Dette er mitt siste år, bachelorutdanning.
Hvordan skal jeg gå frem?
- Søke om nytt lån/stipend for 07/08? selv om jeg kun har igjen en måned som jeg tar permisjon fra? hvis jeg skal søke på nytt skal jeg da søke som om jeg har kommet inn på dette året igjen?
- Etter fødsel skal jeg sende inn den andre søknadsblanketten, G eller hva den heter. Riktig?

Jeg har prøvd å få svar på lånekassen, men de svarer bare på alt mulig annet. Begynner å bli litt bekymret for at jeg ikke skal få noen penger [&:]

ORIGINAL: maibabyivente

Jeg har akkurat samme problemet.. Jeg ringte til lånekassen, og fikk til svar at jeg skulle sende inn vanlig søknad om stipend/lån 07-08. Og ettersende G blansjetten om fødselstipend ilag med fødselsattesten til babyen. Ville da får utbetalt stipend allerede fra juni av. Har også termin 16 mai[:)]

Så flott! Har ringt dem, men føler ikke jeg har fått noe klart svar på spørsmålene mine [&:]
er det siste året ditt også? søker du på nettet, da nettsøknaden åpner i begynnelsen av mai? har du fått permisjon fra skolen?

Samme her .. satt over en halvtime i kø for å snakke med noen, men ble ikke noe klokere av det dessverre [:'(]
søker nok på nettet ja, det skal være der du får raskest svar .. får følge med så jeg finner ut når det åpner! [;)] utsetter bare en måned på skolen (siden det er siste året bachelor) så det var litt det jeg lurte på, om jeg kunnegå fødselspenger likevel .. men det håper jeg da på [:D]

jeg og er student og gravid. Jeg har termin 8. juni. spurte lånekassen om hvordan jeg skulle gå fram for å få fødselsstipend, og de sa at jeg kun trengte å sende inn søknadskjema G, uten søknad om vanlig stipend og lån i tillegg...hmm...skal sjekke ut nermere altså.

Har du fått permisjon fra studien Marie85?
merkelig at du har fått annen beskjed enn oss .. men gi meg gjerne beskjed da du har fått sjekket det opp [;)] greit å vite [:D]

Back
Topp